Followers

::WaT HaL SeNdIrI::

| Saturday, July 10, 2010 | 2 comments |


hari jumaat..9 julai 2010...

hari tu aktiviti harian yg sama saja..
rasenyer leh jd gilak kot..huhu..ko dila jgn ckp yg x tentu hala..
ko paham x?...ceh2..kutuk dr sndri plak..
yelah..kerja nye facebook..you tube..

hari jumaat tu la penghulu segala hari..
hari-hari yang cerah waktu..
hari jumaat yang baik..
Ya Allah dengan RahmatMU penuh kesyukuran..
cz aku pk de org len yang lebih susah dari aku..
sesetgh org enggak ada duit nk mkn..
kdg2 kesian gak..manusia sempurna dgn anggota badan..
tp kais pagi makan pagi kais petang makan petang..
itu la realiti hidup pelbagai gelagat..ragam..dan piilnyer..
emm..macam2 la..

::MeSrA::

| Thursday, July 8, 2010 | 0 comments |


hari khamis..pada 8 julai 2010.


time pg tu aku bangun agak lewat..tp memg lewt gler..tp x smpai tgahri la..hehe..
ceh cover dr sndiri plak..ngaku la diri ni suka sgt bangun lambat..huhu..

pagi tu kitorg x pergi kijer..dok lepak2..hari2 dgn fbook je..
tgahri baru nk makan..kalu xde kijer len tdo..taim2 tertentu tgk blog dr blogger yg len..

petang tu plak de kelas dengan encik man..
encik man mengajar kami produk MESRA dr ETIQA TAKAFUL..
beliau mengajar cara menunjukn pengiraan secara manual..
cara yg beliau smpaikan adalah untuk bakal2 prospek yg wakil2 agen etiqa terangkan kpd mereka..

aku pon kdg2 tu blur gak..
cz xberapa pham sgt..bnyk lg kelemahan aku dr segi beberapa produk yg aku xbrape tahu sgt..
encik man menunjukn jalan pengiraan step by step kepd kami..
de strategi untuk menyedarkn prospek tentg penabunagn untuk dr dnri,ank2 dn sebagainyer..

dh abis kelas tu terus balik umah sewa..
in my kononyer nk study balik ape yg encik man ajr ptg td..
tup2 buat kije len..kije nyer dgn facebook je memanjang..huhu
pakat bincg dgn housemate nk pg kije partime x keesokn pg nyer..
amik kputusn xkije..keesoknnyer tpon encik jas..
keyin2 data langsung x wat pe2 lg..dahsyat sungguh anak dara nie..pemalas..tau dan sedar dr plak tu dri sndri ni pemalas..ahakss..

haaa mlm tu plak..dlm kul 10 mlm lbih kurg cm tu rr kan..dok bz dgn my blog..cz nk tukar backgroung templet..eee amik mase berjam2 wat bende alah ni saje..dh nk dekat subuh baru nk siap bnde lah tu..ye rr templet blog de yg tah ape2..xpuas hati beb bila publishkn kat wall bckground my blog..memg amik masa yg begitu lame..cz nk nmpkn hasil yg terbaik..kononyer terbaik..ahakss..

kalu pompun bile time smpy mese pham2 sndri la ek..dh siap my blog bru tdo..tu 2 atau 3 jam tido..dlm kul 8.30 pagi baru bangun..

::PaRt TiMe::

| | 0 comments |
hari selasa..6 julai 2010...



emmm kami bertiga plan nk kije part time..cz praktikel pon x cm praktikel..hehe..kije prktikel hanya key in data je wat mase ni..
tp x siap2 lg..bnyk tu nk kena key in..huhu..
ari tu kitorg p mane tmpat yg boleh kije part..dlm 3 jenis prkerjaan yg di cari nyer..
pusing sana sini minte kijer..
de la satu tempat kitaorg minte g minte part time..
tnye pakgard..dia kate ade..n then dia kata kat kitorg suruh tgk kat papan knytaan sape ketua yg jaga partime tu..aku tgk de bebrapa nama yg boleh kitorg contact..
emm aku call tanye sama encik hanafi namanyer..itu pon member ku yg suruh ku call..
ku jd operator sementara..hehe..

tnyer sama dia de kije part time...dia kate de
tp ckp lg sama dia,KP tu de x utk kami 3 org...dia kate de boleh..
bnyk betol menanya sama dia..kijer sejam berape gaji..katenyer rm5 ringgit 1 jam..bnyk tuuu..huhu..
pastu dia tnyer aku balik..dh tahu ka care pemakain sume tu
aku cakap la dh tahu cz pakgard yg bgtau kami taim pegi kami ke sana
tnyer sama dia..
dia ckp kalu de info yg x bape jelas call same dia..

pastu kitorg gerak ke ANW..tnyer org yg kije kat situ nk try minte kije part time..pasti dia kasi borang..dia kata lepas isi borang terus g jupe dia punyer boss..time kitorg duk pk dlu..n kitorg ckp nk kene bincg dlu..n kitaorg kuar bincg2..n x jadi cz mikirkan serve plggan dgn cpat..alih nti kne marah..huhu..
pastu mmber ku suruh call semula dgn encik hanafi tu..tanyer sama dia de kije part time berterus..pastu dia bilang kalu de acara trtentu baru dia panggil..n thrn aku ckp kena pk dlu n mau bincg sama memberku.. n dia kata plak esok datang kije kul 10 pg..dia kate lg kalu nk part time berterusan nti boleh minte kat bahagian len..emm pon smpykn balik to my memebr..kitorg pon setuju..

time tu sibuk g cari seluar ukt kije..seluar slack xde..g la beli..tp sblum tu survey kat jj tp alamak aii mahal nk mampos..alih dekat petang ajak roomteku g teman aku bli suar slack itam punyer pasal kat tesco..dia susah payah cari suar utk aku..yg mane sesuai kn..
suar ladie punyer xde stok..alih2 try suar slack jantan..hehe..
mula2 try tu saiz 31..alamak aii longgar plak..pastu cri lg..kena plak saiz 28..tgk2 baru n selesa di pkai..hehe..pe x nyer harga suar tu rm33 hinggit..kusss semangat..huhu..

dh la sur tu labuh...pastu tukg gunting plak xde..org kije kat sane bilang org msuk kije 8.30 mlm..makk aii nk kena 2gu i jam..pastu roomte kate..bli brg dulu pe2 yg patut..dh selesai bli brg kperluan masing2..g kat semula tukg gunting..org tukg gunting suar tu x dtg gak..xmenunggu terlalu lame..alih my roomate yg akn gunting suar ku yg labuh tu..hehe..jimat duit aku..hehe..

balik dr tesco kononyer nk bus tp alih naik teksi..emm melayng rm5 hinggit kat pak driver tu..huhu..

naseb taim tu sempat solat maghrib..Allah permudahkan perjalanan kami taim tu..alhamdulillah..

haaa time tu la myroomate tolong gunting my suar..cermat tau dia buat same jahitannyer dengan my mum..hehe..

n setel sume..wat hal mising2 dgn facebook,tgk cd..dan pe jela aktiviti yg d buat time mlm tu..tdo awal..

*****************************************************************
::MuLa BeKeRjA::

hari rabu..7 julai 2010..
pagi2 bangun mandi,breakfast...cz pg2 kena bangun nk p kijew..tpon ari tu suruh dtg kije kul 10 pg..kami g kije kul 9 pg..awal gler tu beb..dh sampy kat tmpt parkgard aku tpon encik jass..aku bilang sama dia kami bertiga sudh smpy kat tmpt yg kami
2gu..pastu dia kata..2gu dia dtg..

kitorg 2gu..pastu nmpk sorg laki..alih dia tegur..dia kata awk yg call dia td..kami ckp ye..pastu dia suruh isi nama pada cardpunch tu..n bg ic..argg taim tu ic aku xde dlm purse aku..aduyai..cm mane plak aku leh xde ic taim2 macm nie..ni pon smpy skrg xde lg nie..nk kne wat baru bnyk plak kne duti..huhuhu..duit..duit..duit..tnpa d interview ape2 terus ke bilik persalinan tukar baju cz baju pekerja di beri..kitorg pakai..nseb bju yg dia bg x bau..hehe..

emm taim tu kitorg bertiga mrnunggu..nk kije wat pe..cz duk org ataupun wrga asing kot..entah lah aku sndiri pon anik takot gak mula2 kije kat situ..hehe..
haaa time ti baru kitorg bertiga di beri tugas masing2..

emm taim tu sume ok..tp nk kena cpat wat kije..cz de bnyk lg kije yg di buat..haaa time tu dh star bising2 dr mat2 laki2 nie cz duk kuat berciter sane sini n duk pasang lagu kuat2..mb nk hilgkn rase sunyi kot..eee xpham aku..tp tu pasang lagu tu kuat sgt..ckp kuat pe tah lagi..cz kami hanyer bertiga je pompuan yg kije kat bahagian tu...

pastu sorg mamat nie agak naik minyak skit..dgn kate len agak gatal...dia panggil dgn manje gitu..sayang..eee belum pe2 lg dh kena cm tu..padahal kami baru 1 hari msuk kije....huhu..kusss semangat..

pastu mamat ni plak cm di ajak berbual sama dgn aku smbil wat kije..member aku yg dua org kije part diorg..argghh taim tu aku x berasa selase taim2 di ajak berbual smbil biat kije..dia sam tolong wat kije sama..pastu aku set in my mind pe yg pntign focus pd kije..bolah la berbual tgn kena jalan taim buat kije..tp aku kena berhati2 dgn setiap apa yg aku ckp..n di harap aku jgn mudah mempercayai org yg baru kenal n bernual dgn kite..aku kena pengang prinsip tu..semoga Allah melindungi kami dari sebarang ..niat kami hanye lah untuk mncri duit..cz kos sara hidup x cukup..
kemungkaran
bayang kanlah 1 jam berkerja dpt rm 5..kalu 8 jam dpt rm40..jika sebulan dpt rm1200..
hohohoho..banyak tu beb..hehe..pe2 pon kije yg halal tu niat kite mau cri rezki..

dlm pukul 6 petang baru balik u,ah..emmmm taim tu masing kepenatan..rehat2..n tdo..cz petang esk kami de kelas dgn encik man..jd kami x dtg kije kesokkn harinyer..

cari MooD..

| | 0 comments |
hari isnin..4.30 petang..5 julai 2010..

hari2 biasa yang melande keboringan melampau..mncri mood untuk tulis blog nie..emmm pe nk jd dgn aku nie..

ahhh lupa kn sebntar emosi yang tah apa2 nih..huhu..

emmm pada pukul 4.30 petang hari tu..kane hantar buku log..tapi satu hape belum buat..yg de hanya tarikh2 yg terisi..hehe..tu la wat kije men tangguh2...emm makin teruk n makin gawat dlm dri aku nie..

time tu pak man perasaan kami kononyer buku log x yah antar time tu..sape2 yg x iap buku log tu rase lega rr skit termasuk aku..hehe..kdg2 tu perasaan takot n gabra tu de cz kije yg di suruh wat x buat n x siap..len kali kena ingat pada diri ku sndri..

emm encik man mengajar kami mengenai produk sarjana pendidikan dalam etiqa takaful..
katanya nk dengan prospek kena de strategi..
dari strategi tu la kami dekat kan pelajar2 sekolah rendah..
encik man mengajar kami step by step hingga boleh kami paham pe yg beliau ajar..
time beliau mengajar aku cm blur2 je..hehe..xpe aku cuba paham kn apa yg beliau ajr..hehe..
pastu beliau bg surat tawaran pengmbiln anak angkat kolej kami untuk kami ntar surat tu kepada semua kaum bapa n ibu..
n de bagi lagi kadar faedah atau peratusan mengenai setiap produk yg pelbagai dlm etiqa..bila ckp cm ni msti kbnyknyer x pham kn..cz aku je yg paham..ceh bangga dri lah plak..tp sebenaynyer bnyak bnde lagi aku xpham dgn bende alah yh beliau bg tu..hehe..xpe pelan2 proses budak baru nk melajar merangkak..wkakaka..ahakss..

ok la..kne stop dlu..len de cter lg..ahakss..

CUtI sEnDIrI..

| Sunday, July 4, 2010 | 2 comments |
pada hari sabtu dan ahad pada tarikh 3 dan 4 julai 2010..

time 2 hari cuti tu aku dh de kat melaka..wat kije pon lepak2 kat umah..x pergi mana2 pon..malam tu plak hari sabtu tgk bola..jerman vs argentina..

dok umah tenagkan fikiran je..
tgk muka mu mama,my papa,my grandma..
sejuknyer bila memandangnyer..
hari2 yg best plak dpt mkan durian..emmm yum..yum..

hari ahad..
bnangun awal cz ptg tu standby nk balik melaka..
my mama kata balik sama dgn papa..biar papa hantarkn balik sermban..
pastu ku kata org dh bli tiket bus pukul 2.30 ptg..
my mama kata nti smpy sermbn nk kena naik bus n teksi plak..
ku ambil keputusan balik dgn my papa..
emm time tu my papa de urusan skit..
time tu amik peluang tgk drama melayu dgn my mama..
emm sedap2 tgk drama melayu tepat jam 12 tghari my papa sy umah n terus balik KL..
aku pon ikut dia balik hantarku ke serembn..
dlm prjalanan tu singgah makan cendol di LEMAN DANI dekat dengan sungai gadot tmn tuanku jaafar..
makan kat situ boleh tmbhbnyk mana pon bayarannyer tetap sama..hehe..
dlm 1.30 tghri aku pon dh smpyy umah sewaku..
aku pon ambil peluang rehat..
tgk fbook dn youtube..
mlm tu plak..batu de feel nk key in data..
tido awal dlm pukul 12.3o mlm..huhu..

BaLik MelaKa..

| Friday, July 2, 2010 | 0 comments |
jumaat..2 julai 2010..8.00 pg hingga mlm..

pagi2 bersiap2 g mndi..x sarapan pon rajin sgt aku nk buat nyer..hehe...padahal perut dh berbunyi dn berkeroncong minte mknnan..pastu syaf plak bersiap mndi..aku pon kemas2 pe yg patut di bawa..biasa lah katanyer pompuna ambil mase nk brkmas barg hehe..

dalam pukul 9 pagi turun kat bawah 2gu bus..dlm setengh jam aku 2gu bus dtg..tup2 dh nmpkm bus tu stanby kat tepi jln..lmbai tgn tnde suruh bus tu bhenti..kalu x wat cm tu alamtnyer xbalik melaka la aku...huhu..dlm pukul 10 pagi bru smpy kat terminal dua..time tu nk bli tiket bus ke melaka..emm aku tket bus aku pukul 10.30 pagi..ade 15 minit lg sebelum bus ke melaka bertolak..emm sebelum tu nmpk donat..tgk2 je dlu dr luar pastu survey plak kedai sebelah..msuk kdai tu de roti,pkerja kdai tu plak bru ltk hrga jat roti tu emm nmpk bz wat kije dia..aku pon g kat tmpt donat semula..tp bukn beli donat pon alih2 bli sandwish dgn air mineral je tup2 harga sumenyer rm5.20..dh thn sgt menahan lapr pe lgi mkn kat trminl dua tu gak smbil drive bus melaka smpy..hehe..breakfast plak smbil duk canggung..tp kena la cover skit..heheeh..pmndu bus smpy..aku pon kuar 2 tket bus cz aku bli utk pergi balik terus..pastu aku serh dua tiket tu utk dia pish tiket satu lg alih dia koykn dua2..lpas dia koyk kn tiket bus tu bru dia tnye tiket sorg ke duaorg..bila nmpk tiket mlka sermbn dia kata boleh pkai balik tiket nie..eeee rase germ gak time tu tp aku salah gak awl2 x pisahkn tiket mlka serembn..xpe la bnde dh jd..huhu..

sepnjg duk dlm bus kije aku tdo..cz tahan sgt mengntuk..dh la mlm tu berjaga smpy 3.30 pg..tu la cari pnyakit sgt..dlm pukul 12 tghri smpy kat melaka sentrl..cpat call my mum...dh call my mum aku smpat lg g beli weffer...lapar lagi..aku pon duk smbil 2gu my mum n call my mum dh smpy ke lom..emm alih2 katanyer dh smpy aku cpat2 la pegi..dh msuk dlm kete my mum kata dia dh nmpk aku dok kat situ tp aku pon kata mana org nmpk..hehe..dh smpy umah mknan atas meja xde lagi..emm time dok buka my lappy dgr lagu..emm time tu my mum masak..cian my mum..

mlm tu plak tgk discovary kot rasenyer tgk puak2 org asli cara perkawinan dn budaya meraka..heehe..alih my papa alih tgk bola..aiii sejak bila my papa tgk bola nie..heran aku..huhu..mlm tu pelawanan brazil dengan belanda..bila tgh prlwann bola tu dpt agak la brazil akn kalah..tp betul plak sangkaan ku..huuhu..

emmm xde kije len kije ku smpat lagi layan facebook pnjam my papa punyer boarband..hehe...tdo..

emmmm..

| | 0 comments |
khamis 1 julai 2010..lebih kurang pukul 9.30 pagi kot hingga mlm..

emmm pagi2 time tu mesti lah duk melayan facebook je sebelum duk key in data pelajar..key in data yg sedia ada lum siap lagi..emm cm ni lah rutin ku..emmm..dkm tghari plak dlm pukul 12 g cari mkn utk luch..perut minta di isi..lepas luch baru smbung kerja key in data..smbil2 tu wat kije len plak..hehe..teruk betul aku nie..

mlm jumaat plak bincag utk ambil data kat sk ampangan..bincg2 pojie n iza akn pergi ke sekolah tu hari jumaat keeesokannya..emmm just sepnjg tu hanya key in data je..bnyk gler..huhu..ad masing2 balik cti..budak umah bawah dh cabut balik umah masing2..hehe..kitoarg pon rancg nk balik umah keesokn paginyer..emm pastu sambung balik dgn facebook..kerja utk key in tangguh jap cz maklumt pelajr copy fothostate yg cikgu2 sekolah yg beri tp x berape nk jelas terutamanyer nombor telefon parents pelajar..eee angin satu badan beb dan sebau je laaaa...

dok key in je last2 tgk youtube tgk hasil inai kat tgn..hasil seni perghhh memg best giler..sgt talent bila ia liks inai kat telapak tgn..hehe..emm tgk vedio tu punyer psal bru nk tdo..pastu mata plak x rase mengantuk..emm bangun semula duk key in data balik..aduyai...emmm boleh tu plak buka fbook tu smbil key in..lg teruk punyer prangai anak dara nie..huhu..dlm 3.30 pg bru nk tdo..cz keesoknyer nk lik melaka..hehe..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...