Followers

taraaa...kami berdua..ahakzzz...

| Friday, December 31, 2010 | 2 comments |
taraaa..kami berdua..
thanks roomateku....

nak juga menempek..ahaksss..(>___<)
nota kaki:
:sayang kamoo iza..
:thanks a lot sentiasa bagi aku sokongan...
:kenangan manis bersama kamu tidak akan ku lupakan sampai bila-bila..:D
:SeLaMat TaHuN BaRu..

hari ini hari gembira..walaupun bosan..

| Thursday, December 30, 2010 | 1 comments |
emmm...
semuanya bergembira Malaysia menang..
huhu..pujian melambung tinggi..*sengeh..
syabas...



******



seharian aku dibilik...
petang tadi ada mesyurat tapi
terbatal pulak di saat akhir..*ceh..
jadi lepak saja mengadap laptop
yang baru saja berkhidmat 3 tahun..*poyo



****


(google)


malam ni roomate ku iza buat kek
aku hanya lihat dia buat je
tengok gitu-gitu je..*siyes tak lawak..
minta perut diisi
tapi kek dalam peti dulu..
tunggu masa yang sesuai nak makan kek..*dah tak sabar sebenarnya nak makan..
setia menunggu walaupun perut dah berbunyi..*emm..yum..yum..





nota kaki:
:rajin roomateku buat kek hari ni..
:aku tunggu nak makan saje
:lebih kurang 4 hari kami hanya berdua di rumah sewa..
:pagi keesokannya menunggu ketibaan housemateku di muka depan pintu..:P

makin hampir...:)

| Sunday, December 26, 2010 | 2 comments |
emm..tak lama lagi dah nak masuk tahun baru..
tinggal beberapa hari saja lagi..

bila makin hampir menjelang
tahun baru..
semangat azam tahun baru..*sinonim


(google)



emm adakah azam 2010 sudah tercapai atau tidak...
2010 yang bakal akan tinggalkan
menjadi kenangan..
ada suka dan duka
ada pahit dan manisnya...



2011..
apa perancangan dan persiapan
apabila menjelang tahun itu...
*belajar
*kerja
*kahwin....*sengeh...

jangan dipandang enteng...

| Sunday, December 19, 2010 | 1 comments |
jaga dan kawal hati sendiri..
jaga minda...
bukan mudah nak menjaganya bukan...

diri sendiri yang menentukan
nak jadi baik atau jahat..

nak jadi manusia yang baik bukan senang
tapi nak jadi manusia buat jahat senang
malah bertambah ramai manusia jahat..

buat baik dibalas baik
buat jahat dibalas jahat...






(google)



benda atau perkara kecil jangan dipandang enteng
yang sekecil-kecilnya itu lah amat penting dan berguna..

asyik tukar je

| Wednesday, December 15, 2010 | 8 comments |
emmm ada saja benda yang tak puas hati...
salah satunya aku kerap sangat tukar layout....
sekejap yang itu..sekejap yang ini.....

emm..yang terbaru ini macam mana ok ke..
bila sekali dua kali pandang
aku takut akan tukar lagi..huhu...


(google)


agak cerewet dalam membuat pilihan layout..
tak kena dengan jiwa..*ceh...
kadang-kadang tu cepat bosan
tengok layout tak berkenaan terus tukar..

nampak sangat tiada pendirian...
ku harap yang ini kekal..*poyo..

kenangan cikgu sejarah....tapi dimana cikgu "Edry"

| | 0 comments |
teringat aku ketika aku berada di tingkatan 6 sastera 3...
ada dua orang cikgu sejarah..
cikgu Yusri mengajar sejarah Tamadun Asia
cikgu Norman pula mengajar Tamadun Dunia...*kalu cikgu berdua ni baca tak tahu la aku...

masa cikgu Yusri mengajar..
mataku cepat segar bugar..
menunggu beliau mengajar tanpa jemu..
sebab ada saja lawak dan jenakanya
jadi aku tak cepat mengantuk..*tabik kat cikgu...sengeh...

cikgu Norman..
maaf..selalu aku tidur ketika beliau tengah mengajar...
cepat bosan...
walaupun beliau nampak aku tidur tapi tidak di tegur
sebaliknya kawan sebelah selalu kejutkan aku..*teruknya perangai..
subjek yang beliau ajar, aku dapat gred tak bagus..sekadar lulus..
*ambik ko,tak berkat..tidur saja dalam kelas..

(google)

cikgu Edry..
maaf sekali lagi..
cikgu tu hanya nama saja..tak wujud..
tiada nama cikgu tu di sekolah aku..
kalu ada sekali pun..
lengkap lah nama kumpulan "KRU" title cikgu..*sengeh..

nota kaki: hormati cikgu...kami dalam kelas kadang kala mengusik juga..cikgu, cikgu "Edry" mana?..sengeh...

GIVEAWAY:LUCKY FOLLOWERS.WEE~

| Tuesday, December 14, 2010 | 2 comments |
tiba-tiba saja emo dalam diri ini..
malas la memikirkan kesudahan yang belum tentu bermula dan pengakhirannya..
lebih baik aku masuk contest..*syok sendiri jap
begitu lama aku tak menyibukan diri dalam macam-macam contest..

Create your own banner at mybannermaker.com!

ku baru saja menjengah satu blog ni yang menganjurkan contest seperti di gambar tu..
nama blognya BELOG IZYAN SHAMBA
muda lagi wanita ni..dan masih lagi belajar di UITM Alor Gajah Melaka..*ishh bajet kenal pula..

salam perkenalan dari saya Izyan...

blogger lain join la sekali ok..

kejakunanku..pertama kali pergi Jom heboh

| Monday, December 13, 2010 | 2 comments |
baru-baru ni hari ahad, aku dan rakan-rakan ku pergi jom heboh..
terasa juga kejakunan aku yang pertama kali pergi ke Bukit Jalil..*sengih
waktu aku bersekolah dulu aku tidak berpeluang jika ada jom heboh di Melaka*tak rugi kalu tak pergi..*menyedapkan hati..:P
kenapa aku berkata begitu?
sebab setiap sabtu dan ahad aku akan pergi tuisyen..mana boleh ponteng..*konon anak yang baik..sengih
kami pergi ke sana naik KTM...dan berhenti di UKM...
kekasih kawan aku bawa kami ke sana...jalan terlalu sesak ketika tu...

niat aku pertama kali pergi ke sana untuk melihat gelagat manusia...
melihat segala bagai gelagat generasi remaja kini...
sungguh sedih melihat anak bangsa sendiri...
korang mesti lebih tahu segalanya apa yang berlaku generasi kini...*aku ni macam bajet bagus je..(=____=)

*********

pertama kali kan...kejakunan tu ada*ketawa...tak lawak..
jalan-jalan sekitarnya seperti sebesar stadium bola sepak...
kaki terasa nak tercabut segala bagai...*padan muka...mahu berjalan sangat bukan...
segalanya rambang mata..tapi beli ikut kemampuan dan jangan boros...
alhamdulillah...bajet ku tidak lari*senyum...

untuk tatapan..

*kenangan bersama mereka berdua

nota kaki: apabila pergi ke sana memang kena berhati-hati..sebelum ku pergi ke sana aku telah beritahu ibu...alhamdulillah semuanya selamat pergi dan pulang...

maafkan aku ibu..

| | 2 comments |
(google imej)



maafkan aku ibu..
setelah dua minggu ku tidak telefon ibu...
dalam hati ku rindu..*ego dalam diri*..
aku jadi begitu gara-gara ibu membebel
muka ku muncung sedepa
masa tu aku nak balik ke seremban..
jadi ibu ku hantar aku ke Melaka Sentral..
hati ku cepat panas ketika ibu membebel..
ku tahu ibu mahu yang terbaik untuk aku...
kadang-kadang aku melawan..*aku mengaku..aku agak kurang ajar dalam senyap*
jangan ikut sikap aku..
aku pun agak keras kepala..
aku tahu aku dah buat salah pada ibu sendiri..
baru tadi ku telefon ibu ku bertanya keadaan dirinya ketika itu..
hati ku berasa lega mendengar suara ibu..*aduss tersentuh pulak*
ibu begitu sabar dengan tingkah laku dan sikap aku..*ibuku adalah idolaku dan nyawaku*
ketika dalam panggilan..ibu ku bertanya kepada aku.."bila kak long nak balik Melaka?"
hati ku pula rasa nak nangis...

ibu..ampunila dosa-dosa dila..
dila terlalu banyak melukakan hati ibu...
ku minta ampun dan maaf ibu..
dila sayang ibu dan dila rindu sangat ibu...



nota kaki: syurga dibawah telapak kaki ibu..

sering terleka dan lalai..

| Friday, December 10, 2010 | 0 comments |
(google imej)




ibadah yang wajib kita semua lakukan adalah solat..
semua orang Islam mengetahui solat itu tiang agama..
aku mengaku..aku sering leka..sering lalai ibadah wajib
solat sunnat yang lain buat dengan tak buat
atau tidak buat langsung..
setiap mengerjakan solat lima waktu sehari semalam
perlu khuyuk mengerjakannya
tapi di fikiran dan hati sering melayang-layang..
tapi diri sedar ketika itu sedang mengerjakan solat..
adakah ibadah itu diterima Allah..
sedang perlakuan tingkah laku dan hati sering melakukan perkara mazmumah...
banyak melakukan kemungkaran dari kebaikan...
bagaimana kehidupan ini..sempatkah mengucapkan dua kalimah syahadah itu ketika
sedang berperang dengan sakaratul maut..nauzubillahminzalik..
memikirkan juga amalan yang ada mungkin sekecil-kecik zarah atau tiada amalan kebaikan
dalam diri...


usia manusia makin hari makin meningkat..
makin menuju ke arah kematian..
cukup kah amalan yang dilakukan ketika hidup di atas muka bumi ini..
sudah bertaubat kah ketika mengetahui ajalnya sudah tiba..
bila-bila saja malaikat maut mencabut nyawa..


manusia....jangan terlalu leka...
begitu juga dengan diri ini..

manusia..sikap manusia...

| Thursday, December 9, 2010 | 4 comments |
(google imej)


manusia..
manusia sekarang ni mengejar keduniaan..
mahu naik pangkat cepat segala..
mahu jadi popular..menjadi tumpuan orang..
sedar kah manusia?
manusia mudah cemburu
sebab ada kelebihan yang ada pada manusia lain..
buat jahat..mahu menjatuhkan manusia...
manusia melakukan pelbagai cara melakukannya..
dengan cara sihir..ugutan..memfitnah..dan lain-lain..
tidak takut kah manusia yang melakukan kejahatan itu..
apatah lagi membunuh..bunuh diri..merogol..menculik..
sudah tentu tidak..
syaitan menguasai diri manusia..
manusia tidak dapat mengawal keadaan itu


akal fikiran manusia tidak dapat berfikir dengan waras...
bertindak secara melulu..
setiap kejahatan yang di lakukan oleh manusia
samada secara dalaman atau luaran
Tuhan Maha Melihat segala perlakuan manusia...


nota kaki: manusia semakin melakukan kezaliman dan kekejaman secara terbuka dan secara senyap..

adakah "dia" yang masuk dibilik ku...

| | 2 comments |
(google imej)

semalam dalam pukul 4 pagi aku terjaga dari tidur...
melihat laptop ku untuk ku pasang ayat suci Al-Quran..
dengan tiba-tiba ada orang buka pintu bilik ku.
ku nampak banyangan hitam..
ku tak nampak langsung wajahnya..
terdetik dihatiku pada ketika itu adakah dia adik roomate ku..
dia melihat roomate sedang nyenyak tidur..
dan terus pula melihat ku..bertentang mata pula..
ku melihat dia dan tiada sepatah kata yang keluar dari mulutnya..
masih lagi dia terjegat dipintu..
dengan laju terus menutup pintu..
tapi tiada kedengaran dari pintu itu..
fikiranku mula berfikir bukan-bukan..
tangan ku mula jadi pucat..
dada makin berombak-ombak...
mula lah difikiran ku bertanya sendiri..
siapa dia yang masuk tadi..
ku pun terus memasang ayat suci Al-Quran dari laptop ku..
ku berjaga sampai masuk waktu subuh...
keadaan masa itu kembali tenang
walaupun fikiranku masih lagi memikirkannya..





pada tengahari..
ku tanya sendiri adik roomate ku..
adakah dia yang berdiri di pintu pada 4 pagi..
jawapannya ya..
dia yang berdiri di pintu bilik ku..






nota kaki: mujur dia yang masuk..ku takut "orang lain" yang menyamar jadi dia..Ya Allah minta di jauhkan dari syaitan yang terkutuk..tenang dan damaikan jiwa kami...dekatkan diri kami kepada-Mu Ya Allah..amin..

ada apa dengan diri ini

| Wednesday, December 8, 2010 | 2 comments |
(google imej)


makin hari makin memikirkan hari yang akan mendatang...
tidak tahu menahu bila ia nya akan bermula dan berakhir...
semangat yang ku rasa makin jatuh..
seolah-olah sukar untuk ku bangkit semula..
*mudahnya cepat berputus asa*
sebab aku rasa diri ini tiada apa-apa..
kosong..
muka nampak senyum dan tawa..
tapi jiwa ini tak tentu hala..
fikiran berserabut..
seperti ada masalah besar di otak..
terasa juga diri ini tiada siapa-siapa..
bersendirian..termenung..
tidak pandai ku luahkan secara lisan...
dengan kata hati ini berkata dengan panjang lebar..
tiada siapa tahu...hanya diri seorang ini yang mengetahui...

keadaan dalimma dan tertekan..mengikut kata atau tidak...

| Sunday, December 5, 2010 | 0 comments |
(google imej)

salam kepada semua.. pada hari sabtu yang lalu selesai juga program anak angkat yang dianjurkan oleh kolejku..
setelah selesai program majikan ku memberi surat tawaran kepada setiap pelajar yang sedang menjalani praktikel selama 6 bulan termasuk aku...
surat tawaran mengenai pelajar yang menjalani prktikel sekarang ni diberi membuat pilihan samada mahu menruskannya atau tidak..
dalam fikiran ku adalakanya 50-50..adakalanya 80-20...
sebelum ku balik melaka pada petang sabtu..
ku telefon abahku ku dulu sebab ku mahu berbincang mengenai hal surat tawaran tu...
ku pun tanpa berlengah terus balik ke melaka..
sebab ku perlu menyerah surat tawaran tu semula kepada majikan ku pada hari isnin ini...ada sebab tertentu perlu diserahkan semula...
dalam tengahari tadi(ahad)..ku berbincang dengan abahku..ku menerangkan segala
aktiviti ku selama ku praktikel di seremban..
abahku memberi respon yang kurang memberangsangkan..dengan kata lain beliau tidak setuju ku menyambung semula dalam program anak angkat tersebut...
ku pula masih lagi dalam delima..terkontang-kanting pun ada juga..*nak nangis pun ada*
ku tahu abahku mahu yang terbaik untukku..
tapi adakah benar setiap kerjaya yang kita pilih dan minat restu daripada ibubapa itu penting?
jika membantah dan tidak mengikut kata-kata abahku..ku rasa jadi serba salah pula..
jika ku membuat pilihan ku sendiri sebelum ku memberitahu surat tawaran tu kepada abahku..ku takut menyesal di kemudian hari..

nota kaki: YaAllah berikan aku petunjuk..aku dalam keadaan delima sekarang ni...jika ku meneruskan kerjaya ni tanpa diketahui oleh abahku tanpa restunya juga..apa yang akan berlaku keadaan diriku sekiranya ku meneruskan juga kerjaya ku ni...*emmm macam mana buat ni..pening-pening*..

ke"fobian"an dengan anjing..

| Friday, December 3, 2010 | 3 comments |
salam kepada bloggers semua...
ku nak tanya..penah tak fobia dengan anjing..?
ku,terus terang cakap..aku memang takut anjing sampai la sekarang ni..
nampak je anjing..aku dah menggelatar lutut dibuatnya..
nak lari makin lambat pula ku berlari..*sadis betul*

teringat pula waktu zaman remaja..waktu ku dan adik ku
pergi mengaji naik motor..masa tu ligat juga naik motor ke sana sini..
masa nak balik dari mengaji tu tiba-tiba motor rosak..*motor skuter plak tuu..*
dah skuter rosak..kena la seret motor sampai la jalan bukit..*tak larat woo masa tu*
dengan tak semena-mena ada banyak anjing belakang rumah cina terlepas dari kandang..
dengan anak-anak anjingnya sekali keluar kandang..lebih kurang 14 ekor..
aku dan adikku lari lintang pukang..skuter dah tunggang terbalik tepi jalan..*tinggal macam tu je*
masa tu aku lari dan jatuh..lutut darah..*sakit..ishhh*
selamat kan diri kat rumah cina...tapi ada anjing juga..
tapi nasib baik anak anjing duduk dalam kandangnya...
kalu tidak lagi masak la gamaknya..*ni lagi sadis dibuatnya*

*************************************************************

baru-baru ni buat temujanji dengan ibubapa nak berbincang mengenai program kat kolej ku..
bila dah pergi ke tuan rumah dalam dua tiga kali macam tu..emm masa tu
jugak lah nampak anjing tuan rumah tu..tuan rumah tu india..
dua ekor dan besar sangat anjing tu...
tuan rumah tiada kat rumah sebab ada masalah-masalah tertentu..
jadi ku buat temujanji sekali lagi..kali ni buat temujanji di rumahnya..
tapi tuan rumah tu kata "kamu tak takut anjing ke?"
terus ku katakan"saya takut"
dan tuan rumah tu mencadangkan buat temujanji di luar
tapi ku menolak juga..ada sebab tertentu juga..
akhirnya temujanji tu buat di rumahnya..
kami bertiga..ku,iza,syaf..
kami nak masuk rumah yang ada anjing tu..darah dah naik sampai ke kepala..
menggeletar lutut sangat-sangat..
tuan rumah ikat macam tak ikat tali anjing tu kat pagar rumah..
ku pula dua tiga kali juga keluar pagar rumah..
salakan anjing dua ekor memang menggerunkan aku...
tuan rumah sedaya mungkin ajar anjing-anjingnya..
bila dah masuk ke ruang tamu pun..
ku masih lagi keadaan mengeletar..
tak bercakap pun dan fikiran pun jadi bercelaru..
kawanku jadi penyelamat ketika berbincang dengan tuan rumah mengenai program anak angkat kolej ku...
masa nak balik tu sama la juga keadaan seperti ku ceritakan tadi..."T____T*

nota kaki: gambar anjing tu yang ku lihat masa kat rumah india tu...

Terima Kasih Pakcik Van..harapan ibubapa..

| Tuesday, November 30, 2010 | 0 comments |

(google imej)

Assalamualaikum...
keceriaan yang berlalu pada petang semalam terima dengan redaNya..
disini ku nak ucapkan terima kasih kepada pakcik Hadi..beliau jadi pemandu van Kolej ku
yang membawa kami ke rumah ibubapa pelajar setelah kami membuat
temujanji dengan ibubapa...
pakcik hadi menurut saja..ada kalanya kesian juga...
seharian dia membawa kami ke sana sini...
kami bergerak secara berkumpulan...
kami menggunakan perkhidmatan kenderaan van yang dimiliki
sepenuhnya oleh kolej ku..
disebabkan ada diantara kami tidak mampu lagi untuk membeli kenderaan sendiri..
malah lebih parah lagi tiada lesen dan tidak tahu membawa kenderaan..termasuk diriku
ni yang tidak tahu apa-apa pasal kenderaan..*ini membuat ku lagi kuno dan sedih*
lagi satu ada diantara kumpulan kami juga ada kenderaan sendiri..
tapi mahu menjimatkan duit minyak..
dan juga harga minyak dah naik kan..betul kan..

ku dan dua kawanku yang masih bujang pergi ke rumah ibubapa pelajar yang terakhir
pada petang semalam..*sengeh*
pakcik hadi tolong kami cari rumah tu tapi tak jumpa-jumpa..
sebab lorong jalan yang berlainan tapi satu kawasan taman besar dan luas..
puas juga mencari sehingga lorong jalan tiada di tepi jalan.*ini membuat bertambah lebih sadis*
pakcik menyuruh ku telefon..tapi tak tahu saja masa tu..
manalah tau laluan lorong jalan lain tidak di jejak lagi...
emm bila dah puas mencari rumah ibubapa yang terakhir..
ambil keputusan ku telefon tuan rumah...
bertuah..panggilanku di sambut ..dengan segeranya menyuruh kami datang ke rumah..

bila sudah sampai di rumah ibubapa berkenaan orang rumah yang menyambut kedatangan kami..masa tu suaminya tiada di rumah..pada ketika itu ku ingat pasangan tersebut berada dirumah..
anak-anaknya ramai juga..ada yang masih kecil..*sengeh*..
layanan yang diberi kan oleh orang rumah memang peramah betul..
sehingga tidak sempat ku berkata-kata tujuan kami datang ke rumah..*ketawa*
jadi suasana perbualan tidak jadi bisu seribu bahasa.
orang rumah seolah-olah meletakkan harapan yang tinggi untuk anak meraka
mengikuti program yang dianjurkan oleh kolej ku..*takut juga..harapan yang diberi begitu tinggi*
jadi ku dan kawan dua tu pun tanya juga keadaan pelajaran anak-anak mereka.
emmm agak lama kami berada di rumah ibubapa..
seolah-olah tidak mahu kami pulang dan alang-alang pula di ajak minum..*malu tapi mahu..sengeh..ceh*
tapi kami menolak pelawaan dengan baik..


nota kaki: Alhamdulillah..segala cabaran dan dugaan yang berlaku pada hari ini dan hari-hari yang sebelumnya ku terima dengan redhaNya..amin..wassalam...

Yaadon Ki Baarat..cerita hindustan lama..mengimbau kembali...

| Monday, November 29, 2010 | 2 comments |

(google imej)

Assalamualaikum semua...
di pagi hari ni senyum senyum lah selalu..
jangan buat monyok je tau..*sengeh*
nanti rezeki tak mudah masuk..
harap semua kerja yang dilakukan hari ni lebih baik dari yang sebelumnya...
amin...

pagi semalam ku tidur hanya 2 jam lebih rasanya..
gara-gara "excited" sangat nak tengok citer
"YAADON KI BAARAT"
emmm pernah tak tengok citer tu?
cerita hindustan lama punyer tahun 1973..
cerita ni waktu ku kecik dulu tengok cerita dengan ibuku..
ibuku masa tu sanggup rakam cerita tu guna tape video...hehe..
anak beranak tengok cerita ni...kelakar bila teringat semula...
sebab ibuku dulu pun kaki tengok cerita hindustan
tapi sekarang memang kurang sangat nak tengok..
nak tahu kenapa anda mesti tahu kan filem hindustan sekarang ni tak best
macam dulu punyer..memang jauh berbeza filem-filem dulu dan sekarang kan...
kalau yang tahu kisah yang ku n3 kan kat sini ia tahulah jalan cerita nya macam mana..hehe
lagu-lagu dalam cerita tu semua best...

nota kaki: terima kasih roomateku tolong men"download"kan cerita tu..sama-sama tengok cerita tapi masing-masing guna laptop sendiri-sendiri..nak tengok sorang-sorang baru ada"feel"..*sengal..poyo..sengeh*

mulanya ku berblogging..

| | 2 comments |

(google imej)

salam semua..
lewat pagi begitu belum tidur lagi..
sebab melayan cerita hindustan punyer pasal..*sengeh*
emm pagi-pagi pulak dapat ide 'mulanyer ku berblogging'..
mana-mana pun ada yang tidak terlepas akan menulis n3 sebegini bukan..
ku pun juga begitu...
waktu mula-mula blogku ku wujud..
tujuan asalnya adalah untuk menulis segala aktiviti harian diari praktikelku
selama 4 bulan..
nak tulis dalam buku diary takut terlupa nak mencatatnya..
ku ni mudah lupa dan terlupa orangnyer..*sadis betul*
masa tu gaya penulisku memang teruk..dengan tulisan 'shortform' seperti tulis dalam mesej..
memang terlalu singkat perkataan yang ku gunakan..
dan dah sememangnya merosak penggunaan bahasa melayu yang betul..
ku nak link kan n3 yang dulu-dulu pun malu..bahasa melayu tak betul..
tapi kali ni kena belajar dan belajar untuk ku menulis..dengan cara ku singgah mana-mana blog dan lihat gaya bahasa digunakan..
bukannya disini nak meniru siapa-siapa..
tapi apa salahnya ambil yang baik jadi ikutan..
tapi bukan juga tiada identiti sendiri untuk ku nak ciplak seperti
penggunaan bahasa yang mereka gunakan..
apa salahnya kita mempelajari sesuatu penggunaan bahasa kan...

nota kaki: bila mood nak menulis tu datang..ide datangnya mencurah-curah...tapi tak pe lah..ambil masa untuk di ceritakan..wassalam...

kecuaian aku yang tidak disengajakan lagi...memang cuai...

| | 2 comments |
(google imej)


salam semua...
macam keadaan bloggers semua..?diharap semuanya sihat..
ceria-ceria la selalu ea dengan senyuman bibir gitu..
senyulah sikit..senyuman tu kan suatu sedekah...:)


ok..ku sudah membuat pembuka bicara..
emm tu la semolek-moleknyer kan..*sengeh*..
emmm baru tadi selesai juga kerja memfailkan data-data pelajar..
sebab 4 haribulan ni ku ada program anak angkat kat kolej aku..
untuk sesi pendaftaran untuk tahun 1 hingga 5..
emm ada serba sedikit program untuk budak-budak sekolah ni..
kiranya memberi sedikit motivasi kepada pelajar
dan tak lupa juga ada juga sesi taklimat untuk ibubapa pelajar..


jadi semakin dekat dengan program tersebut...
aku kena buat "phone calling atau sms" kepada semua ibubapa pelajar..
jadi yang tak dapat hadir pada bulan-bulan yang lepas akan dipanggil semula
untuk ingatkan ibubapa pelajar yang ingin hadir pada tarikh berkenaan..

emmm n3 kali ini..kecuaian yang tidak disengajakan lagi..
memang teruk betul aku ni..
hanya kerana "sms"..
untuk ku membuat temujanji dengan ibubapa pelajar
bagi membincang program-program yang akan dijalan untuk tahun hadapan...
begini "sms"nyer kuhantar kepada ibubapa berkenaan..



"salam@selamat sejahtera..sy nor dalila dr Kolej Teknologi Alpha..saya ingin
membuat temujanji dengan tn/pn mengenai program yg ditawarkan utk Amiratul Nurnajwa Huda..sy cdgkan temujnji dibuat pd 30/11/2011 iaitu hari Rabu di rumah tn/pn pd pukul 6 ptg"


masa ku hantar ku tidak perasan hari dan tahun itu salah...huhu..
ku dapat mesej dari ibubapa tersebut


"thun depn ke thun ni?"
"Maaf salah letak tahun..tahun ni"..mesej ku balas semula..


myroomate terperasan ku dah tak tersengaja ku buat temujanji dengan ibubapa..
sebab dia terlihat dalam beberapa fail pelajar yang telah ku buat hari dan tahun yang salah...
YaAllah memang waktu tu ku dan roomate jadi ke"stres"san melandiri diri kami berdua...
*masa tu juga kami boleh lagi gelak-gelak*
aku balas mesej dengan memperbetulkan hari dan tahun..
dan ibubapa berkenaan balas semula mesej ku begini..


"beragan(berangan) ke ni hb pun lupa thn pun lupa terigat(teringat) kt pawe(pakwe) ke"


adusss...aku tak berkecil hati hati pun dengan kata-kata tersebut..
pipiku jadi merah-merah pulak...*gedikssnyew*
sebalik aku dan roomate ketawa sampai kecut perut...*ketawa*
ku balas lagi ucap minta maaf banyak-banyak..




nota kaki: memang ada kalanya aku buat kerja..aku nak fokus..tapi buat kerja mesti otak ku lain..dengan kata lain berangan..diri sendiri pun tak tahu apa lah yang aku fikirkan sebenarnya...

alkisahnye malam kelmarin...

| Sunday, November 28, 2010 | 3 comments |
(google imej)



Assalamualaikum...
apa khabar semua?
diharap aktiviti yang dirancang dapat dilakukan sebaik mungkin ea...
setelah dua hari aku tak update blog walau ada entry nak dikongsikan..
walaupun n3 yang dicerita memang tidak memang tidak se gah mana pun...wakaka...
kadang-kadang tu amik mood nak update..time malas tu memang tak kuasa nk update..
ceh..pengakuan ikhlas tuuu..huhu..
pagi-pagi dah blogwalking sampai la tengahari tadi walaupun tak tinggal jejak pun dimana-mana..
huhu..pengakuan lagi nih...


ni punyer cerita malam kelmarin..kerana baru hari ni mood nk update...cait!!
myroomate la kan dengan tiba-tiba nak makan kuaci..tergerak hati tak nk kuar malam-malam
tapi ikut hati gak malam tu nk gak main kunyah-kunyah makanan..
abis tu ko nak kunyah pe hah?!!..
aku pun dengan rela hati ikut myroomate kuar nk beli kuaci..
beli kuaci dekat dekat petronas..sebelah tu plak ada taman yang di panggil CITY PARK SEREMBAN DUA...

haaa dh dapat kuaci yang dihajati..aku dan roomateku terus pergi ke taman tu..
woooo..pergi taman tu malam-malam...seram sejuk kaki ku masa tu..tapi tak tau nape..
jeng..jeng..jeng...
kami berdua duduk kat tangga berhadapan dengan tasik buatan...huhu..
gelap gelita juga walaupun banyak lampun di sekeliling taman tu..
skodeng-skodeng gak pasangan yang yang hangat bercinta..wakaka...
makan n makan kuaci tu sambil-sambil tengok sekeliling..

n then terdengar la wisel..rupanyer dari parguard...kira macam meng'halau' pasangan
bercinta meninggal tempat tu..
kami berdua lihat dari jauh je dengan bayang-bayang manusia-manusia...huhu..
emm dh dengar wisel tu..
kami pun lihat pakgard tu macam nak ke arah kami...
kami pun memang dah rase nk balik setelah kami duk makan kuaci kat situ...
pakguard tu tak ke arah kami..
kami terus berjalan nak balik..
pastu tiba-tiba je parkgard tu tegu kami

"kamu berdua kan yang duduk kat tangga depan tasik tu kan"\
"ye kami berdua duduk kat situ"
"pakcik amik gambar kamu berdua kat situ..sebab ada pasangan duduk-duduk lagi kat kawasan ni.."
"00000..."..
"kamu tak perasan ke pakcik amik gambar kamu berdua"
"tak..(dalam hati ku..mana la tau...tak perasan..kawasan separuh gelap dan terang macam nak perasan..huhu..lebih-lebih lagi time kami makan kuaci..hehe..)
"kat sini dah de kes bunuh kat taman ni..budak sekolah menengah kena bunuh sebab bfnyer hentak dengan helmet...kalu nak putus cinta pun..jangan la sampai nk berbunuh-bunuh,,"..pakgurd cerita tuuuu...huhu...
"dah lama kes bunuh tu berlaku?"kami berdua tanya..
"dah lama dah...sebulan yang lalu.."
"uishhh..baru lagi tu pakcik..."..(patut la seram sejuk je kaki bila nk jejak kat taman tu malam kelmarin..huhu...)
ni la first time aku kuar malam nk g ke taman tu....huhu...kuno betul aku ni...

emmm nak terima ke tak...

| Friday, November 26, 2010 | 2 comments |
(google imej)



ibu:long mari sini kejap..de hal hal skit mak nak cakap nie...(time tu duk depan tv cter best..dh kena panggil plak..adesss....getus dalam hati...huhu...)


long:de pe mak panggil long..orang sedap-sedap tgk tv cter best tuuu...ngehngeh...(bertuah punyer budak kate cm tu plak kat mak..nk kena lempang tak...:P)


ibu: laaa mak panggil anak mak pun x boleh ke?de la mak nk bagitau skit ni..tp long jangan terkejut dah la..mak nak bagitau nie takut-takut long tak percaya plak pe yang mak nk cakapkan nie...mak nak bgtau ni rasa xsedap hati pun de..rasa berdebar-debar pun de...(time dengar ni..ishh suspes-suspen sungguh..huhu...pe la yang mak nk bgtau ni..huhu..)


long:(dahi berkerut...)ishh mak ni wat suspen jerk...long pun dengar macam-macam pk ni..pe yang mak nk bgtau kat long...huhu...


(mak dengan tarik nafas dalam-dalam nak bagitau...dan pandang tepat ke wajah long...seolah-olah nk bgtau mata mak tak berkedip..huhu...wat takut pandang wajah mak nie...tapi tengok wajah mak tenang jerk..huhu..long plak yang berdebar tahap yang tak boleh kata pe dah.....huhu)


ibu:long dengar sini bai-baik mak nak bgtau long ni...(sambil-sambil pengang tangan long..tangan mak sejuk dan ada kalanya panas...(=___=)..)..long minggu lepas de orang datang ke rumah nak masuk meminag long...orang tu pun dh beri mak cincin ni..(mak tunjuk bekas cincin bentuk love...dalam hati rasa memang terperanjat sangat-sangat...suka pun de...tapi dah la orang tu aku tak tau sapa orang yang datang tu..kenal ke tak orang yang datang tu..huhu...dalam hati berkata-kata lagi..time tu aku diam je dulu pe yang mak kata..pandang dulu bekas cincin tu...n tak tau lagi bentuk cincin tu lagu mana...)


long:(huhu..cuba kawal nk bgtau pe yang tersirat dalam hati nih...berat hati juga nk bgtau..tak kn nak diam selamanya plak...adesss)...mak, long tau ke sape orang yang datang ke rumah kita tu...long kenal sangat ke dia tu...dia tu orang mana..(lepas satu persatu soalan long beri kat mak..tp de lagi nih..huhu...)..emmm orang tu kije pe...haaa...yang ni terus terang long cakap kat mak...mak bgtau kat orang tu tak yang anak mak ni tak tahu masak ke..tak pun jarang sangat duk dapur...yang anak mak ni tau makan je....(yang rasa nk gelak pun de bila bgtau cm tu..huhu...malu..malu....ishhissshhh anak dara sapo la nih...ngehngeh...)


ibu: mak pun dh beritau perangai long cm mane...mak pun dah tahu latarbelakang famili dia...dia kawan mak...anak lelaki dia nk masuk meminang long baik orang nya...long memang tak kenal dia...tak penah jumpa pun..kalu long nk tau dia kije pe long tanya sendiri...(dalam hati kata...tp cm mana dia kenal aku nih...huhu..buat diri nih tertanye-tanyer...takkan nk p tnye plak..pp merahmerah weiii....miang sungguh hang..)...dia orang JB...dekat kan..nti senang nk ulang balik kmpung..(mak ni nampak sangat suruh terima pinangan tuh....pndy plak tu memujuk...uhukuhukuhuk...)...tp kalu long terima pinangan ni mak pun gembira la jugak tak pun sebelum mak tutup mata mak nk tgk long kawen..de keluarga sendiri...


long: ishhh mak nie...jangan la cakap macam tu...long pun tak nak terburu-buru soal kawen ni..boleh long pk dulu cm mana..haaa lupa plak nk tnya mak..de gmbar dia tak...tp jangan pk la long pilih rupa..hihi...sekali skala pe salahnya nk tengok gmbar dia dulu kan...(ammmmboiiii gatai sungguh hang...geedikkkss..)..


ibu: long nieeee..nti mak tunjukkan gambarnyer...janganla hang kalut sangat...(huhu..terbit loghat kedoh pulok mak nihhh..hehe..)..mak nk jawapan long tau macam mana terima atau tak...jangan lupa..mak nak jawapan long tu kalu boleh secepat yang mungkin...


long: emmm ye la mak..nti long pk kannya cm ne dulu...tp pun jgn lupe plak td mak dh jnji nk tunjukkan ganbar tu..hehe...(dalam hati lg nih..YaAllah cm cepat bebenor suruh ku kawen..kang tak terima..takut menyesal plak dikemudian hari..haishhh macam mana la nie ea..nk terima ke tak...dh la terbyang-bayang macam mana rupa dia...hbuhuhu..suspen betul...emmm..takkan buka bekas cincin tu buat masa nie...huhu..pening-pening...)





not kaki: cerita dia atas tak kena mengena denga sapa-sapa samada yang hidup atau yang tlh meninggal dunia..cerita ni ikut kepala otak haku gak..ngehngeh....kalu terjd gk kat diri haku nih...waaaa..mati hidup semula ....(=_____+)...sori ea kalu story morey haku ni memang x best di hati orang yang membacanyer.....huhuhu...

emmmm.anak dara sorang nih...

| Tuesday, November 23, 2010 | 2 comments |
ibu: (ketukan pintu bilik bertalu-talu)..long bangun..dah tengahari ni tak bangun tido lagi ke..bangun cepat..(suara agak tinggi skit)

long:(masih atas katil lagi..liat betul nak bangun..getus dalam hati...huhu..)..yelayela..nak bangun la nie..(mamai dari bangun tido..paham-paham sendiri la eak kalu bangun tido macam mana...ngehngeh..)..ada apa mak..(sambil mengenyeh mata ada taik mata melekat...teruk punyer perangai..naseb beik tak kuar liur basi..(=____+)...)

ibu: buka pintu nie cepat..mak nak masuk nie..(nada geram...)
long: emmmm...(buka pintu dengan lemah longlai...cm katak...:P)...

ibu: nih, kemas tempat tido tu..dah macam hapa tah mak tengok...buat malu je kalu ada tengok bilik anak dara sorang nih...tak lama lagi dah nak berlaki...
long: ishhh mak nieee..ke situ plak..lambat lagi la mak.(buat muncung panjang sedepa...(=____=)...)

ibu: g mandi..lepas ni mak nak long buat kerja umah...mak nak duduk-duduk dan nak tengok anak mak sorang nih buat kerja umah...boleh buat ke tak....?
long: laaa mak nie....suruh la angah buat..suruh angah buat ea..(buat muka seposen)
ibu: long...masa ni la nak tau buat kerja umah macam mana...jangan nanti nak kawin satu hapa tak buat buat..jangan menyesal nanti...apa-apa nanti dah ada tanggungjawab...
long:emmm yelayela...tapi hari ni long nak masak-masak je boleh? n kemas-kemas rumah nih biar angah n adik-adik buat..(meminta simpati lagi..issshhh teruk bebenor perangai)...

ibu: emmm nak harapkan korang nih payah betul la...mak minta tolong skit je..takkan la tu pun tak boleh...
long: ye la mak..long salah mak...long minta maaf mak ea...senyum skit mak...(cium tangan mak..minta maaf)...
ibu: emmm g mandi cepat...dah bau semacam dah nie...(hehehe..sama-sama sengeh..)

ibu: emmm kan dah wangi anak mak nie..macam nie baru anak mak...(kembang kuncup di puji..ngehngeh)..hari ni mak nak long masak dua jenis lauk je mak minta..masak ikan siakap sambal tumis dan sayur goreng campur...
long: emmm macam senang je mak..ok long try buat n main campak-campak je bahan tu ea...hehe..kalu tak jadi minta ampun minta maaf...hehe...
ibu: emmmm macam-macam...


(bertungkus lumus didapur..seorang diri ddapur..ibu hanya menunggu hindangan diatas meja makan...huhu..segala penat lelah...ceh lelah la sangat..:P..akhirnya siap juga hidangan istimewa ini...oppppss tarakk gambar rrr...(=____+)..)

long: mak tengok hindangan long macam ne? cepat rr mak rasa masakan long nih...(ibu jadi juri..ngehngeh)
ibu:(dah rasa skit...)emmm sedap..bukan tak pandai buat..penyakit M tu ada...nti boleh la long masak lagi..
long: heheh..ikut mood laa mak nak masak-masak nie...mak masak lagi sedap..hehe...
ibu:betuah punya budak..(ku sengeh...ngehngeh...)

p/s:cerita di atas adalah rekaan semata-mata mengikut kepala otakku..ngehngeh...kalu de pun skit-skit je..tak sume...huhuhu...(=____=)

selera tinggi...

| Monday, November 22, 2010 | 2 comments |
(google imej)


salam semua..
emmm rindunyer...
rindu sebab lama betul tak update blog...ahaksszz..
dah seminggu tak memenuhi ruangan blog aku...huhu...
macam mana raya korban yang lalu...?meriah tak?
aku balik kampung hari tu my mom ambil aku dari seremban dan ambil abah ku kat
kl plak..n then terus balik kampung...dalam 5 hari kat kampuung
tapi petang raya dah balik melaka plak...huhu
tautau je la kan..kalu raya korban dapat daging punyer lah banyak..
tapi ada lagi yang layak dapat daging tu..emmm tp tu la rezeki pulak
melimpah ruah...my mom pon masak la daging sambal tumis dan sup tulang...
makan..makan dan makan..daging..punyer la sedap weiii..
bila dah makan banyak..jadi pening kepala aku weii...sapa suruh ko makan
banyak..ngehngeh.....
rasa macam lama tak makan daging...huhu..ok tipu je...ooppss sori...
tiba la masanya untuk mengurangkannya..hehe...
bila dah kenaikan berat badan dah domok...kena la kurang makanan yang berlemak...
huhu....ye la bila dah makan benda sedap dah tak ingat dunia dah..main lanyak atau
sebedal-bedalnya..hehe...

adushhhh...tersalah call lagi...

| Thursday, November 11, 2010 | 2 comments |



salam semua...
hari ini berlaku tanpa aku duga...adesss...
aku tersalah call lagi...ni dah masuk dah kali kedua..
T_____T
mulanya aku call nama guru kaunseling untuk aku tanya mengenai
surat maklum balas ibubapa pelajar untuk
program anak angkat Kolej Alpha...
time tu aku dah call dua kali dia jawab...
masa kali pertama aku call ok, katanya surat akan hantar kat pejabat
tengahari tadi aku call buat kali kedua tanya perkara yang sama..
tapi kali ni suaranya macam nak tak nak bercakap dengan aku dan terus dia letak telefon..
dalam hati ni masa tu..huhu..tersentap juga...
aku n myroomate pergi untuk aku berjumpa dengan guru berkenaan..
tapi aku pula rasa keliru..ada yang kata ada guru lain plak yang handle surat maklumbalas...
huhu..mati kutu aku dibuatnya...balik dari sekolah dengan perasaan kecewa..waaa..
pastu aku tengok balik nombor telefon dan nama guru tu kat hp aku...
ishh takkan lah aku salah call plak..tp hati ni rasa macam dah tak sedap hati plak time tu..
sekejap rasa betul yang aku call tu guru..takut-takut yang aku call tu parents...waaaa...
bila aku kaji dan berfikir banyak kali..
arghhhh memang aku rasa dah salah call....dalam kepala otak aku ni macam mana aku nak buat...dah la geng aku tak tau...T______T
disebabkan nama guru dan parent tu sama...adusssss...
cara penyelesaian..aku mesej balik..minta maaf banyak-banyak...
bukan aku sengaja suka-suka hati buat salah...
ini berlaku di luar jangka...
bukan juga sengaja cuai atau leka...
ini betul-betul cubaan....waaaaaa...T_______T

Beringat-ingatlah.....

| Tuesday, November 9, 2010 | 2 comments |
RUKUN ISLAM ADA LIMA PERKARA


MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH



MENUNAIKAN SOLAT FARDHU LIMA WAKTU

BERPUASA PADA BULAN RAMADHAN


MEMBAYAR ZAKAT-ZAKAT FITRAH, ZAKAT HARTA


MENUNAIKAN HAJI DI MEKAH BAGI MEREKA YANG MAMPU


apa yang penting....

| | 0 comments |


a.k.u


d.i.a


k.a.m.u



salam semua...
emmm macam cinta tiga segi plak...
oppsss..tidakkkk...aik macam tak mengaku jew...(=______+)
bukan..bukan...
emmm straight to the point k...
dalam kerja secara kumpulan mesti ada perselisihan faham dan pertelegahan..
jangan cepat melatah dalam pelbagai situasi...
cari penyelesaian sebaik mungkin...
apa yang penting seperti kata cerita

WoNdERpEt

::kErjAsAmA::



Muhasabah cinta

| | 0 comments |






Muhasabah Cinta Lyrics
by Edcoustic

Wahai… Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan… Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

courtesy TopLyrics.Info
Reff. :

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi….
Muhasabah cintaku…

Tuhan… Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

Back to Reff.

Top Lyrics Edcoustic – Muhasabah Cinta Lyrics

kerja macam rileks..huhuhu....

| Monday, November 8, 2010 | 0 comments |

salam semua...huhu...dah beberapa hari tak hupdate blog aku nih...dah bersewang yang dikerumini banyak benda...ishhh dah melalut..ok...emmm nak tulis blog pun kena mood gak...berhari-hari gak bukak blog tapi satu hape tak tau nak buat entry pe..(=_____=)

emmm apa-apa jelah...emmm kalu ada mood buat buat je lah kalu tak ada buat duno je...ting..tong..ketuk diri sendiri kang baru tau...wekkkkk...


kerja n kerja...setiap hari ada orang bekerja kan...lalala..ada yang kerja pakai punchcard..ikut partime ada gak kan..ye la masing-masing ada yang nak cari pendapatan lebih dan nak timba pengalaman kerja...(>______<)...sesetengah tu kerja sampai ke malam..amik OT...ishhh tak ada kerja mudah kan.....(=______+)


aku ni kerja macam tak kerja...lebih-lebih lagi tak pakai punchcard...pergi ke sekolah kalu ada apa-apa program yang dirancang oleh pihak kolej aku..baru lah aku dan then geng pergi ke sekolah masing-masing...pastu surat-surat dan kerja-kerja fotostate dan melipat-lipat kertas..dan caling parent tu kerja kami...emmm dekat-dekat nak ada program tu bermula baru nampak kebiziannya...huhu...emm kerja tak ikut masuk waktu pejabat..kitorang kena manage sendiri waktu kerja..dan nak cuti pun pilih cuti mana yang sesuai........tp yang penting sekali tak bercanggah dengan waktu bekerja...emmm...kalu dah bosan sangat tak tau nak buat apa kan..kerjanya lepak dalam bilik ngadap lappy..tak pun tidur dan makan...yum..yum..(=_____=)






::ibarat putaran roda::

| Monday, November 1, 2010 | 0 comments |
(google imej)

salam semua...emmm hidup ni kan ibarat putaran roda...
seperti...
permulaan percintaan...manis..semanis-manis madu....emmm seerat-eratnya percintaan tu..huhu..tak nak berpisah buat selamanya..uhuhu..ayat tu tak boleh blah..lalala..:P
frust menonggeng plak..hidup kacau bilau..teringat zaman-zaman bercinta..nak hidup semati..tp nak buat macam mana kena tinggal...(T____T)
kahwin...bila tak ada persefahaman..cerai..samada rela atau tak rela..cerai hidup atau mati
hidup...meninggal dunia(perkataan tu lembut skit...)..meninggal atau kematian tu secara tiba-tiba atau sebaliknya..
janda...emmm berhiasa la eak..ishh memandai plak aku nih...(=_____+)
kalu duda..apa pulak ea...uhukuhuhk...


dah belajar ke peringkat lebih tinggi...pastu cari kerja..cari-cari tak dapat..orang kata apa belum ada rezeki lagi..dah usaha sekali pun..mungkin ini satu ujian..kalu tak usaha..malah memilih kerja sangat..alamatnya tak berkerja la jawabnya...dengan kata lain jadi penganggur...

kawin awal...kata nak sangat kawin..
kawin lewat...andartu..kalu kaum adam kawin lewat..istilahnya apa...bujang tua ke...lalala..
hantaran mahal...membazir..nk jual anak ke...
hantaran murah..mesti ada apa-apa nih..tak pun asal murah sangat...emmm



emmm..ini sebahagian yang aku tau dan korang mesti lebih tau perkara di atas tu..emm kalu ada salah entry yang aku tulis tu tegur la secara berhemah..wakakaka...(=______=)

kerana bus..aku tetap nk balik..

| Sunday, October 31, 2010 | 1 comments |


salam semua..macam macam aktiviti korang hari nie...diharap semuanya berjalan dengan lancar..emmm kelmarin hari jumaat hari tu aku kena setelkan hal sekolah kena p hantar surat untuk program anak angkat..tapi duk fikir nak balik melaka punyer pasal time tu cz member aku kawin pada hari sabtu dan time tu gak la kan ada kije nak kena setel..dan pelbagai ragam dan masalah yang timbul..tapi takpe segala masalah yang ada tu kena hadapi gak kan..kalu tak, tak semua nak mudah je..huhu..(T____T)

dah selesai kije pun memang degil aku tetap nak balik melaka gak waktu tu..huhu..malam tu aku nak beli tiket 7.30 malam tak ada..huhu..pastu orang kaunter tu kata pergi kat bawah tengok ada bus pukul 7.30 tu..dengan langkah agak laju dan lambat aku pergi gak la kan..ye lah macam aku tak pernah balik melaka bertaon-taon kot..(=____+)..huhu..naseb aku baik lagi..ada bus waktu tu...aku pergi semula kat kaunter, aku kata ada bus..pastu dia kata try tanya driver bus boleh naik ke tak dan dah alang-alang aku kaunter tu aku terus beli tiket seremban ke melaka...


dengan kasut tapak tebalnya aku melangkah..dan dah la jalan pun terhenjut-henjut..huhu..sedih barangkali..(T_____T...dengan muka sebal aku terus tanya driver bus..boleh naik ke tak kan dan dan aku tak de tiket nak balik..driver tu kata plak aku macam ni "kalu dah ramai orang dik,dik kena turun bus"..rase nak nangis pun ada..huhu...aku tetap naik bus..menunggu orang naik bus dan dalam keadaan tengah nak balik sangat tu dan rasa berdebar-debar...ramai gak yang naik takut aku dah duk tempat orang kan..emmm memang dah kena..aku dah duk tempat orang dengan muka yang tak bersalah..(=______=)..aku pun tukar tempat duduk, duduk sebelah kanan...aku masih lagi memerhati takut-takut ada orang lagi ke tak naik bus...huh dengan perasaan leganya aku bus bergerak, aku tak payah turun... dan aku gak seolah-olah naik bus free tak payah bayar...haha..gelak setan...emmm dah separuh perjalanan kena pulak tukar bus, bus dua tingkat plak..dan sah-sah lah driver pun lain la orangnya..hhehe...(=___+)


akhirnya aku sampai gak ke melaka malam tu...weee..dan keesoknya aku pergi dengan kawan lama aku pergi rumah member aku kawin...ni nak promote skit..tanpa segan silunya memberitahu..wakaka...kawan aku ada amik gambar masa wedding tu..jadi blog dia nama Lensa.Hayati..gambar aku yang menyibuk kat blog dia ada kat situ...lalala..=)


::macam-macam hal...tapi alhamdulillah::

| Wednesday, October 27, 2010 | 2 comments |
(google imej)

salam semua...diharap korang semua ceria..emm kalu ada masalah tu dengan hadapinya dengan sabar dan tenang..itu semua ujian dari Allah..reda dan berserah kepadaNya..emm pandai plak aku bermadah-madah..opppss terlebih perasan plak minah ni kan..ok-ok..


syukur kehadrat Allah SWT..rezeki yang datang dengan izinNya..syukur Alhamdulillah..ku harap dengan pemberian daripadaNya, jangan jadikan aku ini lalai, riak, takbur dan elakkan lah perkara negatif dalam diri ku ni...jadikanlah aku orang yang sentiasa bersyukur..amin..


emmm pagi tadi aku lewat..memang tak bagus anak dara bangun lewat..tahu pun..(>_<)..huhu..alasannya tido lewat..huh..dah mengaku plak tu..cz badan rasa letih..seharian kerja..kerjanya duk buat kerja semalam dan petang tadi buat perkara yang sama duk buat melipat-lipat surat yang bertimbun..mesin photostate petang tadi asyik tersangkut je..memang dugaan betul la..tu la kena banyak sabar..T___T....


gara-gara alasan aku tido lewat bangun plak lambat aku tak p Sk Taman Paroi Jaya..roomateaku and the geng yang pergi sekolah pagi tadi..aku pulak duk setelkan borang tabungan pendidikan etiqa..huh..benda alah tu kena teliti betul-betul..kalu saya salah buat kena la sabar..emmm kalu buat kerja tu kena tenang..setenang-tenang air di kolam..ecehh..dah melalut ke laut dah plak...(=_+)...


ok la..aku nk undur diri dulu no..buat sesuatu kerja tu ikhlas tau..dan senyum-senyum selalu...wassalam..=)

program anak angkat untuk tahun 1 hingga 4..adesss..

| Tuesday, October 26, 2010 | 0 comments |


salam semua..apa punyer cerita hari ni..?sedih ke?gembira ke?..korang dah selesai tugas masing-masing ke?apa lagi eak aku nak soal..huhu..haaa..apa aktiviti korang hari nie..ok-ok..udah-udah lah menyoal..macam ada udang sebalik batu je..huhu..ke bodek..ahaksszz...


hari nie kerja seperi macam "posmen"..nie nak habai mai kat hampa..tiba-tiba je duk mai cakap kedah..apasal eak..opsss..lantak p lah..nak cakap kedah gak..kalu ada salah silap ampun 10 kali je tau..nanti dalam bulan sebelas ni kan kolej aku nak buat program anak angkat kolej untuk tahun 1 hingga 4 dari 39 buah sekolah..dah lah tu group aku duk pegang 9 atau 10 buah sekolah..huhu..bukan main lagi duk pegang-pegang sekolah..dah mcam kepala sekolah dah aku tengok..(>_<)..


kerja ahli kumpulan aku kan nak kena photostate surat menyurat untuk ibubapa pelajar cz nk bagaitau pasai program ini..huhu..hampa nak tau tak berapa kena photostate untuk pelajar sekolah dari sekolah dalam kumpulan aku saja..mencecah lebih 5000 orang pelajar dari 9 buah sekolah..naya beb nak buat ni pun bukan sikit..kos dah la mahal giler..huhu..housemate aku la duk jenuh p pejabat kolej nak photostate..dalam buat kerja photostate tu memang kena sabar-sabar sangat la..dan dan kertas duk tersangkut kat mesin canggih tu..lagi rasa nak termuntah tengok kertas banyak sangat..T___T


kerja yang pagi tadi duk p hantar surat menyurat tu kat Sk Sendayan dulu..cz time tu nama pelajar kena tulis kat satu persatu surat-surat tu..cz printer pulak rosak..kena pakai tangan..kaki tangan abih lenguh..itu kerja semalam buat noo..pagi tadi p hantar kat sekolah tu..300 surat hantar untuk tahun 1 hingga 4..


tengahari hingga petang sambung balik duk photostate benda alah tu untuk hantar sekolah lain pulak..yang ni dah payah main tulis nama pelajar dah..nak tau sebab apa..time lepas kitorang pergi Sk Sendayan p pulak Sk Gadong Jaya..Jumpa guru kaunseling tak dak..jumpa guru besar lagi tak dak..last sekali boleh jumpa GPK 1..kitorang bagitau program ni blablabla..pastu kitorang minta senarai nama pelajar..dan dia kata pa..kerja mudah tak payah tulis nama pelajar untuk setiap kelas..buat macam ni katanya kat surat tu tulis "kepada, ibubapa/penjaga, murid Sk apa" itu je..bagus jugak idea cikgu tu..hehe..emmm kitorang pun amik idea tu kitorang buat dalam kumpulan..jenuh la kena stapler, lipat melipat surat..dan last sekali semestinya masuk dalam envelop..takkan masuk surat cinta plak..opsss.. sori dah melalut dah plak..wakaka..

kesibukan melanda diri..ahaksszz...

| Sunday, October 24, 2010 | 2 comments |

(google imej)

salam semua..harap semua ceria-ceria selalu..dan senyumlah selalu yerk..
senyum-senyum kambing pun tak pe..huhu..apa lah aku melalut nie..ting-tong..
ok-ok..dah tiga hari dah update blog aku..ada ke yang nak singgah blog aku..huhu..
ahhh lantak la..yang penting diri sendiri kena hepi..dan tak jadi bizi body hal orang lain..uhukuhuk..terbatuk la plak..

seharian keluar dari padi hingga petang ke sana ke mari pergi rumah parent cz hal projek anak angkat kolej aju hari tu..kena pergi rumah ibubapa pelajar sekolah..dari rumah ke rumah pulak tu..ye la nak kena amik tau pelajaran anak-anak mereka tu macam mana..subjek apa anak mereka lemah..tak pun kitorang tanya sendiri anak mereka hal pelajaran..
sejak seminggu nie asyik ke rumah parent je..huhu..
minyak kereta hari-hari gamaknya kena isi selalu..uhuhu..

kitorang kena pergi daerah paroi,ampangan, semdayan, sikamat..huhu..semua rumah parent jauh-jauh..lebih-lebih lagi kalu keluar macam nie memang asyik makan kat luar kadang-kadang tak sempat nak makan..uhuhu..
emm apa pun malam-malam mesti nak rehat secukupnya..
sebelum tu jengah-jengah mukabuku tak pun blogwalking dulu itu pun kalu sempat jengah..
ok..aku ucapkan terima kat bloggers atau siapa-siapa yang selalu singgah blog ku..
wassalam..peace no war..senyum sokmo deh..=)

::happy and lucky day..secret recipe..20/10/2010::

| Wednesday, October 20, 2010 | 1 comments |
salam kepada bloggers...
hari ni ku rasa happy n lucky day..
alhamdulillah
cz masa kami bertiga nak makan kek secret recipe kat jaya jusco cz sambut besday ina..emm memang best..weee..
3 orang ni jalan kaki nk ke sana
tup-tup ada sebuah kereta myvi berhenti ke arah kami dari belakang..
takut jugak waktu tu..bila kami tengok seorang wanita..nasib baik bukan lelaki..kami tak kenal langsung wanita tu..tak pernah jumpa pun..huhu
wanita: nak pergi ke JJ ke?
iza: ya
wanita: saya pun nk ke sana juga..cz kerja kat sane..mari lah..saya hantar ke sana..
kami bertiga tanpa syak wasangka naik jugak la kan...(kami nampak dia pakai uniform JJ)
wanita itu hantar kami bertiga ke sana..
dah sampai JJ tu...ucap terima kasih kat wanita tu..
kami bertiga pun terus tempat yang dituju..=)
ni la gambar kami bertiga...tq iza n ina...cz tumpang sekaki camera mereka berdua..wakaka..

ina n iza..myhousemate...tq dear..
kek yang amat manis..jadi pening dibuatnya...huhu..
tapi sedapppp..emmm..yum..yum..

xde kije..posing dulu..sebelum bedal kek..poyo je..:P



::lagi 2 bulan::

| Tuesday, October 19, 2010 | 0 comments |
(google imej)

salam kepada bloggers..harap semua ceria walaupun adalakalanya sedih,kecewa..hadapinya dengan tabah..sejak akhir-akhir ini coretan puisi peribadiku ku luahkan di blog ku sendiri yang tak seberapa ni..bukannya apa,bila sesuatu yang terlintas difikiran yang berserabut dan kadang-kadang tu perasaan itu hanya di pendamkan saja..di blog ini lah menjadi rutinku untuk ku coretkan..maaflah jika blogku ini tidak seperti bloggers lain yang mahir dalam penulisan..ok..tukar topik..

minggu hadapan, pelajar junior kolej ku akan menghadapi peperiksaan akhir dan selepas mereka habis perperiksaan..semestinya mereka akan cuti semester...sedang mereka cuti semester aku dan rakan-rakan lain bekerja kerana praktikel ku dengan pihak kolej ku dilanjutkan 2 bulan lagi..lagi 2 bulan itu lah akan ada program anak angkat kolej aku untuk pelajar tahun 1 hingga 4. jadi aku dan ahli kumpulan akan pergi semula ke sekolah masing-masing berjumpa dengan guru besar untuk beritahu program tersebut..tiada kerja mudah untuk dilakukan..tapi kena teruskan juga untuk menimba dan mencari pengalaman baru..selesai saja semua program, akan berlaku dalam pemikiran ku..sama ada aku nak meneruskan kerjaya dalam program ini atau sebaliknya..tapi aku rasa melihat keadaan dulu..insyallah jika gerak hati kata untuk meneruskan kerjaya ini, akan ku teruskan dan redha dengan ketentuanNya..


::adakah betul pilihan itu??::

| Monday, October 18, 2010 | 0 comments |
(google imej)


adakalanya berasa sunyi..sepi..
tapi adakalanya terasa sangat kesunyian itu..
emmm tak apalah..
agaknya boleh buang perasaan itu
tapi kalau ia datang sendiri
bagaimana?
tiada diminta untuk hadir

semua manusia ingin kan kasih dan sayang
betul kan?
jadi gunakan otak yang Tuhan ciptakan
untuk buat pilihan yang terbaik
adakah betul pilihan itu?
hanya Tuhan saja mengetahui segalanya..

::ranting kayu kecil..::

| | 0 comments |

hati tenang..jiwa lapang..
menghirup udara segar..
dengan kehijauan hutan dan pantai...
pantai menjadi tempat persinggahan..
bersila di atas pasir halus
melihat lautan
betapa besar dan agung ciptaanNya..
emmmm senyum sendirian seorang diri..
ternampak ranting kayu kecil..
lalu menulis dan melakar wajah
terpamer senyuman lebar
setelah siap melakar wajah
perhatikan sedalam-dalamnya
lalu kamera comel disisi
ambilnya ia sebagai kenangan
waktu hampir senja
terus meninggalkan wajah atas pasir itu
dengan hati yang riang

::pantai..buaian::

| Sunday, October 17, 2010 | 3 comments |
(google imej)

emmmm...
indahnya pantai...
pasir halus ditiup angin
sepoi-sepoi bahasa...
terasa juga kehangatan
sang matahari...
muka pun jadi berkerut
berlari-lari anak
mencari tempat berteduh...
duduk di bawah pohon yang rendang
disebalik pohon ada pula buaian
naik buaian itu
seperti bawang merah..
menyanyi-nyanyi
dengan riang
dan hati begitu gembira
melihat alam sekeliling..

::api..api..api::

| | 0 comments |
(google imej)


api..api..api..
panas..makin panas..
makin membara nyalaannya...
membayangkan sesuatu
apa yang ada dalam api...
tanpa berlengah
sekeping demi sekeping gambar
dikoyakan dengan gaya..
cebisan-cebisan gambar
satu persatu dilepaskan
dalam api..
adakah gembira?
adakah sedih?
dengan tindakan seperti ini..
hanya api dan diri saja
mengetahuinya..

::tell me why..layannn::

| Thursday, October 14, 2010 | 0 comments |

::pen dan diari::

| | 3 comments |
(google imej)

mengisi ruang ada..
ruang yang ada di depan mata..
pen dan diari...
pen ibarat membantu ku apa yang ku inginkan..
ringan pergerakan tangan menulis
di diari..
yang bermain-main difikiranku...
ingin di luahkan hati yang lama pendam...
pendam..pendam..pendam..
tapi begitu sukar pula untuk di luahkan
di diairi
memusingkan batang pen berkali-kali
menerjah di fikiran
perlu kah ditulis..
tiada sebarang jawapan untuk diberi..
hanya diri sendiri tahu
tapi ego
hanya diam tanpa bicara..
diari ditutup..pen di sisi...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...