Followers

Showing posts with label dup dap dup dap hati nihhh... Show all posts
Showing posts with label dup dap dup dap hati nihhh... Show all posts

adakah "dia" yang masuk dibilik ku...

| Thursday, December 9, 2010 | 2 comments |
(google imej)

semalam dalam pukul 4 pagi aku terjaga dari tidur...
melihat laptop ku untuk ku pasang ayat suci Al-Quran..
dengan tiba-tiba ada orang buka pintu bilik ku.
ku nampak banyangan hitam..
ku tak nampak langsung wajahnya..
terdetik dihatiku pada ketika itu adakah dia adik roomate ku..
dia melihat roomate sedang nyenyak tidur..
dan terus pula melihat ku..bertentang mata pula..
ku melihat dia dan tiada sepatah kata yang keluar dari mulutnya..
masih lagi dia terjegat dipintu..
dengan laju terus menutup pintu..
tapi tiada kedengaran dari pintu itu..
fikiranku mula berfikir bukan-bukan..
tangan ku mula jadi pucat..
dada makin berombak-ombak...
mula lah difikiran ku bertanya sendiri..
siapa dia yang masuk tadi..
ku pun terus memasang ayat suci Al-Quran dari laptop ku..
ku berjaga sampai masuk waktu subuh...
keadaan masa itu kembali tenang
walaupun fikiranku masih lagi memikirkannya..





pada tengahari..
ku tanya sendiri adik roomate ku..
adakah dia yang berdiri di pintu pada 4 pagi..
jawapannya ya..
dia yang berdiri di pintu bilik ku..






nota kaki: mujur dia yang masuk..ku takut "orang lain" yang menyamar jadi dia..Ya Allah minta di jauhkan dari syaitan yang terkutuk..tenang dan damaikan jiwa kami...dekatkan diri kami kepada-Mu Ya Allah..amin..

alkisahnye malam kelmarin...

| Sunday, November 28, 2010 | 3 comments |
(google imej)



Assalamualaikum...
apa khabar semua?
diharap aktiviti yang dirancang dapat dilakukan sebaik mungkin ea...
setelah dua hari aku tak update blog walau ada entry nak dikongsikan..
walaupun n3 yang dicerita memang tidak memang tidak se gah mana pun...wakaka...
kadang-kadang tu amik mood nak update..time malas tu memang tak kuasa nk update..
ceh..pengakuan ikhlas tuuu..huhu..
pagi-pagi dah blogwalking sampai la tengahari tadi walaupun tak tinggal jejak pun dimana-mana..
huhu..pengakuan lagi nih...


ni punyer cerita malam kelmarin..kerana baru hari ni mood nk update...cait!!
myroomate la kan dengan tiba-tiba nak makan kuaci..tergerak hati tak nk kuar malam-malam
tapi ikut hati gak malam tu nk gak main kunyah-kunyah makanan..
abis tu ko nak kunyah pe hah?!!..
aku pun dengan rela hati ikut myroomate kuar nk beli kuaci..
beli kuaci dekat dekat petronas..sebelah tu plak ada taman yang di panggil CITY PARK SEREMBAN DUA...

haaa dh dapat kuaci yang dihajati..aku dan roomateku terus pergi ke taman tu..
woooo..pergi taman tu malam-malam...seram sejuk kaki ku masa tu..tapi tak tau nape..
jeng..jeng..jeng...
kami berdua duduk kat tangga berhadapan dengan tasik buatan...huhu..
gelap gelita juga walaupun banyak lampun di sekeliling taman tu..
skodeng-skodeng gak pasangan yang yang hangat bercinta..wakaka...
makan n makan kuaci tu sambil-sambil tengok sekeliling..

n then terdengar la wisel..rupanyer dari parguard...kira macam meng'halau' pasangan
bercinta meninggal tempat tu..
kami berdua lihat dari jauh je dengan bayang-bayang manusia-manusia...huhu..
emm dh dengar wisel tu..
kami pun lihat pakgard tu macam nak ke arah kami...
kami pun memang dah rase nk balik setelah kami duk makan kuaci kat situ...
pakguard tu tak ke arah kami..
kami terus berjalan nak balik..
pastu tiba-tiba je parkgard tu tegu kami

"kamu berdua kan yang duduk kat tangga depan tasik tu kan"\
"ye kami berdua duduk kat situ"
"pakcik amik gambar kamu berdua kat situ..sebab ada pasangan duduk-duduk lagi kat kawasan ni.."
"00000..."..
"kamu tak perasan ke pakcik amik gambar kamu berdua"
"tak..(dalam hati ku..mana la tau...tak perasan..kawasan separuh gelap dan terang macam nak perasan..huhu..lebih-lebih lagi time kami makan kuaci..hehe..)
"kat sini dah de kes bunuh kat taman ni..budak sekolah menengah kena bunuh sebab bfnyer hentak dengan helmet...kalu nak putus cinta pun..jangan la sampai nk berbunuh-bunuh,,"..pakgurd cerita tuuuu...huhu...
"dah lama kes bunuh tu berlaku?"kami berdua tanya..
"dah lama dah...sebulan yang lalu.."
"uishhh..baru lagi tu pakcik..."..(patut la seram sejuk je kaki bila nk jejak kat taman tu malam kelmarin..huhu...)
ni la first time aku kuar malam nk g ke taman tu....huhu...kuno betul aku ni...

HaTi X keRuAn..

| Tuesday, June 22, 2010 | 0 comments |
23 jun 2010(rabu)..pukul 2.33 ptg..

emmm tibe2 hati x keruan nih...entah aku xtau pe sebabnyer...sejak 2 3 hari nie..asyik dup dap dup dap nie..x senang hati aku d watnyer..aduyaiii..emmm nmpknyer pe dh jd dgn aku nie..aku sndri pon x pham..seolah2 de bnde yg xkena..harap2 jgn la de sesuatu yg x baik..x mau la aku jd macam tu..eeee..tolong la..xmau2..ya Allah tolong la hamba-Mu nie...keadaan aku sekarang dh cm x keruan..pe nie dila..aku xnk jatuh merudum..aku kena bangkit gak..aku xmau jd cm dlu...aku xmau kena dipjak2..aku xmau jg d bawah katak tmpurung..tp tnye hati ku tiade jawapn pe sbnrnyer trjd dlm dri ku nie..mb Allah sahaja yg tahu keadaan aku sebenarnya..aku hnya merncg Dia yg menetukn segala-galaNya..wat la hatiku nie rasa x senang sgt nieeeee..Ya Allah berikanlah aku petunjuk dariMu Ya Allah..aku mengharap sgt pertolongan dari Mu Ya Allah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...