Followers

Showing posts with label ambil yg postif..tinggalkn yg negatif... Show all posts
Showing posts with label ambil yg postif..tinggalkn yg negatif... Show all posts

kejakunanku..pertama kali pergi Jom heboh

| Monday, December 13, 2010 | 2 comments |
baru-baru ni hari ahad, aku dan rakan-rakan ku pergi jom heboh..
terasa juga kejakunan aku yang pertama kali pergi ke Bukit Jalil..*sengih
waktu aku bersekolah dulu aku tidak berpeluang jika ada jom heboh di Melaka*tak rugi kalu tak pergi..*menyedapkan hati..:P
kenapa aku berkata begitu?
sebab setiap sabtu dan ahad aku akan pergi tuisyen..mana boleh ponteng..*konon anak yang baik..sengih
kami pergi ke sana naik KTM...dan berhenti di UKM...
kekasih kawan aku bawa kami ke sana...jalan terlalu sesak ketika tu...

niat aku pertama kali pergi ke sana untuk melihat gelagat manusia...
melihat segala bagai gelagat generasi remaja kini...
sungguh sedih melihat anak bangsa sendiri...
korang mesti lebih tahu segalanya apa yang berlaku generasi kini...*aku ni macam bajet bagus je..(=____=)

*********

pertama kali kan...kejakunan tu ada*ketawa...tak lawak..
jalan-jalan sekitarnya seperti sebesar stadium bola sepak...
kaki terasa nak tercabut segala bagai...*padan muka...mahu berjalan sangat bukan...
segalanya rambang mata..tapi beli ikut kemampuan dan jangan boros...
alhamdulillah...bajet ku tidak lari*senyum...

untuk tatapan..

*kenangan bersama mereka berdua

nota kaki: apabila pergi ke sana memang kena berhati-hati..sebelum ku pergi ke sana aku telah beritahu ibu...alhamdulillah semuanya selamat pergi dan pulang...

::mencari identiti::

| Tuesday, June 22, 2010 | 0 comments |


ku baru ni ha menhayati lgu gemuruh..penyanyi nyer sape lg kalu bukn faizal tahir..sebenar nyer ku tahu lagu nie..tp cuba hayati lirik lagu nie betul..ia boleh naikn semangat seseorang apabila ia sedang kejatuhan maknanyer semagt dia ilang la..suka sgt bila dgr lagu nie..jdkn ia suatu yg positif untuk membntuk jati ke arah yg lebih baik..emmm..cm dh jd pakar motivasi lh plak..hehe..eee perasan lebih minah nie yg tulis blog nih..huhu..

dari situ aku leh mengenalpsti d mana de kelebihan dan kekurangan dlm diriku..aku pon baru nk belajar sape diri aku sebenarnyer..cz dlu2 aku ni x tau pe yg de dlm dri ku..pe kehndak ku bila nk capai sesuatu perkara tu..pe yg aku leh buat aku boleh atau menilai keadaan dri ku nie cm ane..kalu keadaan ku yg masih keadaan suam2 kuku..aku akn minte pndapat org di sekelilingi ku bgmana keadaan ku berhadapan dgn mreka,cara tingkah laku ku cm mana dan len2..org2 yg di sekeliling kite yg menilai dri ku nie cm mane..dr situ aku akn perbetulkn pe yg x betul atau salah dlm diri ku..dr situ juga lah aku akn dapat pengalamn org2 di sekeliling cara diww memberi pndgn dn pndapat sama ada ianya positif atau sebaliknyer..amik yg positif jd kn ia satu pengalamn dan mempelajari bnde baru..emm jika negatif jgn jd ia satu ikutan ambil ia satu pengajaran agar tidak terjebak dan tidak terpengaruh dgn bicara dn tindakn nyer..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...