Followers

kecuaian aku yang tidak disengajakan lagi...memang cuai...

| Monday, November 29, 2010 | |
(google imej)


salam semua...
macam keadaan bloggers semua..?diharap semuanya sihat..
ceria-ceria la selalu ea dengan senyuman bibir gitu..
senyulah sikit..senyuman tu kan suatu sedekah...:)


ok..ku sudah membuat pembuka bicara..
emm tu la semolek-moleknyer kan..*sengeh*..
emmm baru tadi selesai juga kerja memfailkan data-data pelajar..
sebab 4 haribulan ni ku ada program anak angkat kat kolej aku..
untuk sesi pendaftaran untuk tahun 1 hingga 5..
emm ada serba sedikit program untuk budak-budak sekolah ni..
kiranya memberi sedikit motivasi kepada pelajar
dan tak lupa juga ada juga sesi taklimat untuk ibubapa pelajar..


jadi semakin dekat dengan program tersebut...
aku kena buat "phone calling atau sms" kepada semua ibubapa pelajar..
jadi yang tak dapat hadir pada bulan-bulan yang lepas akan dipanggil semula
untuk ingatkan ibubapa pelajar yang ingin hadir pada tarikh berkenaan..

emmm n3 kali ini..kecuaian yang tidak disengajakan lagi..
memang teruk betul aku ni..
hanya kerana "sms"..
untuk ku membuat temujanji dengan ibubapa pelajar
bagi membincang program-program yang akan dijalan untuk tahun hadapan...
begini "sms"nyer kuhantar kepada ibubapa berkenaan..



"salam@selamat sejahtera..sy nor dalila dr Kolej Teknologi Alpha..saya ingin
membuat temujanji dengan tn/pn mengenai program yg ditawarkan utk Amiratul Nurnajwa Huda..sy cdgkan temujnji dibuat pd 30/11/2011 iaitu hari Rabu di rumah tn/pn pd pukul 6 ptg"


masa ku hantar ku tidak perasan hari dan tahun itu salah...huhu..
ku dapat mesej dari ibubapa tersebut


"thun depn ke thun ni?"
"Maaf salah letak tahun..tahun ni"..mesej ku balas semula..


myroomate terperasan ku dah tak tersengaja ku buat temujanji dengan ibubapa..
sebab dia terlihat dalam beberapa fail pelajar yang telah ku buat hari dan tahun yang salah...
YaAllah memang waktu tu ku dan roomate jadi ke"stres"san melandiri diri kami berdua...
*masa tu juga kami boleh lagi gelak-gelak*
aku balas mesej dengan memperbetulkan hari dan tahun..
dan ibubapa berkenaan balas semula mesej ku begini..


"beragan(berangan) ke ni hb pun lupa thn pun lupa terigat(teringat) kt pawe(pakwe) ke"


adusss...aku tak berkecil hati hati pun dengan kata-kata tersebut..
pipiku jadi merah-merah pulak...*gedikssnyew*
sebalik aku dan roomate ketawa sampai kecut perut...*ketawa*
ku balas lagi ucap minta maaf banyak-banyak..




nota kaki: memang ada kalanya aku buat kerja..aku nak fokus..tapi buat kerja mesti otak ku lain..dengan kata lain berangan..diri sendiri pun tak tahu apa lah yang aku fikirkan sebenarnya...

2 comments:

Trackback by Sephi Sephia November 30, 2010 at 12:18 AM said...

Salam

Saya pun macam tu juga kadang kala. Tapi sebagai guru, kesilapan serupa itu tidak boleh diulangi. Saya cadangakan Diela cuba beri fokus lebih dan lakukan segala keinginan yang melonjak2 dalam hati dulu. Kadang-kadang bila kita terpaksa menolak sesuatu yang sangat ingin dilakukan menyebabkan kita tidak boleh buat kerja lain dengan baik. Nanti tidaklah lakukan kesilapan lagi...

Maaf ya, saya berkongsi pandangan.

Trackback by dayana November 30, 2010 at 12:49 AM said...

sephi sephia: terima kasih dengan nasihat itu..saya hargai..len kali saya kena lebih fokus sesuatu kerja yang nak dilakukan..terima kasih sekali lagi sephi...:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...