Followers

emmmm.anak dara sorang nih...

| Tuesday, November 23, 2010 | |
ibu: (ketukan pintu bilik bertalu-talu)..long bangun..dah tengahari ni tak bangun tido lagi ke..bangun cepat..(suara agak tinggi skit)

long:(masih atas katil lagi..liat betul nak bangun..getus dalam hati...huhu..)..yelayela..nak bangun la nie..(mamai dari bangun tido..paham-paham sendiri la eak kalu bangun tido macam mana...ngehngeh..)..ada apa mak..(sambil mengenyeh mata ada taik mata melekat...teruk punyer perangai..naseb beik tak kuar liur basi..(=____+)...)

ibu: buka pintu nie cepat..mak nak masuk nie..(nada geram...)
long: emmmm...(buka pintu dengan lemah longlai...cm katak...:P)...

ibu: nih, kemas tempat tido tu..dah macam hapa tah mak tengok...buat malu je kalu ada tengok bilik anak dara sorang nih...tak lama lagi dah nak berlaki...
long: ishhh mak nieee..ke situ plak..lambat lagi la mak.(buat muncung panjang sedepa...(=____=)...)

ibu: g mandi..lepas ni mak nak long buat kerja umah...mak nak duduk-duduk dan nak tengok anak mak sorang nih buat kerja umah...boleh buat ke tak....?
long: laaa mak nie....suruh la angah buat..suruh angah buat ea..(buat muka seposen)
ibu: long...masa ni la nak tau buat kerja umah macam mana...jangan nanti nak kawin satu hapa tak buat buat..jangan menyesal nanti...apa-apa nanti dah ada tanggungjawab...
long:emmm yelayela...tapi hari ni long nak masak-masak je boleh? n kemas-kemas rumah nih biar angah n adik-adik buat..(meminta simpati lagi..issshhh teruk bebenor perangai)...

ibu: emmm nak harapkan korang nih payah betul la...mak minta tolong skit je..takkan la tu pun tak boleh...
long: ye la mak..long salah mak...long minta maaf mak ea...senyum skit mak...(cium tangan mak..minta maaf)...
ibu: emmm g mandi cepat...dah bau semacam dah nie...(hehehe..sama-sama sengeh..)

ibu: emmm kan dah wangi anak mak nie..macam nie baru anak mak...(kembang kuncup di puji..ngehngeh)..hari ni mak nak long masak dua jenis lauk je mak minta..masak ikan siakap sambal tumis dan sayur goreng campur...
long: emmm macam senang je mak..ok long try buat n main campak-campak je bahan tu ea...hehe..kalu tak jadi minta ampun minta maaf...hehe...
ibu: emmmm macam-macam...


(bertungkus lumus didapur..seorang diri ddapur..ibu hanya menunggu hindangan diatas meja makan...huhu..segala penat lelah...ceh lelah la sangat..:P..akhirnya siap juga hidangan istimewa ini...oppppss tarakk gambar rrr...(=____+)..)

long: mak tengok hindangan long macam ne? cepat rr mak rasa masakan long nih...(ibu jadi juri..ngehngeh)
ibu:(dah rasa skit...)emmm sedap..bukan tak pandai buat..penyakit M tu ada...nti boleh la long masak lagi..
long: heheh..ikut mood laa mak nak masak-masak nie...mak masak lagi sedap..hehe...
ibu:betuah punya budak..(ku sengeh...ngehngeh...)

p/s:cerita di atas adalah rekaan semata-mata mengikut kepala otakku..ngehngeh...kalu de pun skit-skit je..tak sume...huhuhu...(=____=)

2 comments:

Trackback by Sephi Sephia November 23, 2010 at 7:38 AM said...

Lah...yeke?
Ingatkan betul tadi. Tapi memang boleh memasakkan?

Trackback by dayana November 23, 2010 at 8:36 AM said...

boleh skit-skit...ngehngeh...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...