Followers

ke"fobian"an dengan anjing..

| Friday, December 3, 2010 | |
salam kepada bloggers semua...
ku nak tanya..penah tak fobia dengan anjing..?
ku,terus terang cakap..aku memang takut anjing sampai la sekarang ni..
nampak je anjing..aku dah menggelatar lutut dibuatnya..
nak lari makin lambat pula ku berlari..*sadis betul*

teringat pula waktu zaman remaja..waktu ku dan adik ku
pergi mengaji naik motor..masa tu ligat juga naik motor ke sana sini..
masa nak balik dari mengaji tu tiba-tiba motor rosak..*motor skuter plak tuu..*
dah skuter rosak..kena la seret motor sampai la jalan bukit..*tak larat woo masa tu*
dengan tak semena-mena ada banyak anjing belakang rumah cina terlepas dari kandang..
dengan anak-anak anjingnya sekali keluar kandang..lebih kurang 14 ekor..
aku dan adikku lari lintang pukang..skuter dah tunggang terbalik tepi jalan..*tinggal macam tu je*
masa tu aku lari dan jatuh..lutut darah..*sakit..ishhh*
selamat kan diri kat rumah cina...tapi ada anjing juga..
tapi nasib baik anak anjing duduk dalam kandangnya...
kalu tidak lagi masak la gamaknya..*ni lagi sadis dibuatnya*

*************************************************************

baru-baru ni buat temujanji dengan ibubapa nak berbincang mengenai program kat kolej ku..
bila dah pergi ke tuan rumah dalam dua tiga kali macam tu..emm masa tu
jugak lah nampak anjing tuan rumah tu..tuan rumah tu india..
dua ekor dan besar sangat anjing tu...
tuan rumah tiada kat rumah sebab ada masalah-masalah tertentu..
jadi ku buat temujanji sekali lagi..kali ni buat temujanji di rumahnya..
tapi tuan rumah tu kata "kamu tak takut anjing ke?"
terus ku katakan"saya takut"
dan tuan rumah tu mencadangkan buat temujanji di luar
tapi ku menolak juga..ada sebab tertentu juga..
akhirnya temujanji tu buat di rumahnya..
kami bertiga..ku,iza,syaf..
kami nak masuk rumah yang ada anjing tu..darah dah naik sampai ke kepala..
menggeletar lutut sangat-sangat..
tuan rumah ikat macam tak ikat tali anjing tu kat pagar rumah..
ku pula dua tiga kali juga keluar pagar rumah..
salakan anjing dua ekor memang menggerunkan aku...
tuan rumah sedaya mungkin ajar anjing-anjingnya..
bila dah masuk ke ruang tamu pun..
ku masih lagi keadaan mengeletar..
tak bercakap pun dan fikiran pun jadi bercelaru..
kawanku jadi penyelamat ketika berbincang dengan tuan rumah mengenai program anak angkat kolej ku...
masa nak balik tu sama la juga keadaan seperti ku ceritakan tadi..."T____T*

nota kaki: gambar anjing tu yang ku lihat masa kat rumah india tu...

3 comments:

Trackback by sugar2 kapas strawberry December 3, 2010 at 8:55 AM said...

terigt dlu..ada anjing kat bus stop.pucat kitaorg.my fren said..cool..kita jalan cm xnpk pape pon..abes lima langkah dr anjing tu trus lari cm org nmpk hantu.hahhaha

Trackback by Sephi Sephia December 4, 2010 at 1:39 AM said...

Salam

Saya pun takut anjing juga. Masa tingkatan 4 dulu pernah dikejar anjing sewaktu balik dari sekolah. Sampai sekarang, kalau nampak anjing dari jauh, dah mula ambil jalan lain untuk lalu.
uh, pengalaman yang ngeri!

Trackback by dayana December 5, 2010 at 7:29 AM said...

sugar2 kapas strawberry: hehe...anjing pula takut manusia...




sephi sephia: saya pun ambil jalan lain gak kalu nampak anjing..memang ngeri sangat-sangat..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...