Followers

::PaRt TiMe::

| Thursday, July 8, 2010 | |
hari selasa..6 julai 2010...



emmm kami bertiga plan nk kije part time..cz praktikel pon x cm praktikel..hehe..kije prktikel hanya key in data je wat mase ni..
tp x siap2 lg..bnyk tu nk kena key in..huhu..
ari tu kitorg p mane tmpat yg boleh kije part..dlm 3 jenis prkerjaan yg di cari nyer..
pusing sana sini minte kijer..
de la satu tempat kitaorg minte g minte part time..
tnye pakgard..dia kate ade..n then dia kata kat kitorg suruh tgk kat papan knytaan sape ketua yg jaga partime tu..aku tgk de bebrapa nama yg boleh kitorg contact..
emm aku call tanye sama encik hanafi namanyer..itu pon member ku yg suruh ku call..
ku jd operator sementara..hehe..

tnyer sama dia de kije part time...dia kate de
tp ckp lg sama dia,KP tu de x utk kami 3 org...dia kate de boleh..
bnyk betol menanya sama dia..kijer sejam berape gaji..katenyer rm5 ringgit 1 jam..bnyk tuuu..huhu..
pastu dia tnyer aku balik..dh tahu ka care pemakain sume tu
aku cakap la dh tahu cz pakgard yg bgtau kami taim pegi kami ke sana
tnyer sama dia..
dia ckp kalu de info yg x bape jelas call same dia..

pastu kitorg gerak ke ANW..tnyer org yg kije kat situ nk try minte kije part time..pasti dia kasi borang..dia kata lepas isi borang terus g jupe dia punyer boss..time kitorg duk pk dlu..n kitorg ckp nk kene bincg dlu..n kitaorg kuar bincg2..n x jadi cz mikirkan serve plggan dgn cpat..alih nti kne marah..huhu..
pastu mmber ku suruh call semula dgn encik hanafi tu..tanyer sama dia de kije part time berterus..pastu dia bilang kalu de acara trtentu baru dia panggil..n thrn aku ckp kena pk dlu n mau bincg sama memberku.. n dia kata plak esok datang kije kul 10 pg..dia kate lg kalu nk part time berterusan nti boleh minte kat bahagian len..emm pon smpykn balik to my memebr..kitorg pon setuju..

time tu sibuk g cari seluar ukt kije..seluar slack xde..g la beli..tp sblum tu survey kat jj tp alamak aii mahal nk mampos..alih dekat petang ajak roomteku g teman aku bli suar slack itam punyer pasal kat tesco..dia susah payah cari suar utk aku..yg mane sesuai kn..
suar ladie punyer xde stok..alih2 try suar slack jantan..hehe..
mula2 try tu saiz 31..alamak aii longgar plak..pastu cri lg..kena plak saiz 28..tgk2 baru n selesa di pkai..hehe..pe x nyer harga suar tu rm33 hinggit..kusss semangat..huhu..

dh la sur tu labuh...pastu tukg gunting plak xde..org kije kat sane bilang org msuk kije 8.30 mlm..makk aii nk kena 2gu i jam..pastu roomte kate..bli brg dulu pe2 yg patut..dh selesai bli brg kperluan masing2..g kat semula tukg gunting..org tukg gunting suar tu x dtg gak..xmenunggu terlalu lame..alih my roomate yg akn gunting suar ku yg labuh tu..hehe..jimat duit aku..hehe..

balik dr tesco kononyer nk bus tp alih naik teksi..emm melayng rm5 hinggit kat pak driver tu..huhu..

naseb taim tu sempat solat maghrib..Allah permudahkan perjalanan kami taim tu..alhamdulillah..

haaa time tu la myroomate tolong gunting my suar..cermat tau dia buat same jahitannyer dengan my mum..hehe..

n setel sume..wat hal mising2 dgn facebook,tgk cd..dan pe jela aktiviti yg d buat time mlm tu..tdo awal..

*****************************************************************
::MuLa BeKeRjA::

hari rabu..7 julai 2010..
pagi2 bangun mandi,breakfast...cz pg2 kena bangun nk p kijew..tpon ari tu suruh dtg kije kul 10 pg..kami g kije kul 9 pg..awal gler tu beb..dh sampy kat tmpt parkgard aku tpon encik jass..aku bilang sama dia kami bertiga sudh smpy kat tmpt yg kami
2gu..pastu dia kata..2gu dia dtg..

kitorg 2gu..pastu nmpk sorg laki..alih dia tegur..dia kata awk yg call dia td..kami ckp ye..pastu dia suruh isi nama pada cardpunch tu..n bg ic..argg taim tu ic aku xde dlm purse aku..aduyai..cm mane plak aku leh xde ic taim2 macm nie..ni pon smpy skrg xde lg nie..nk kne wat baru bnyk plak kne duti..huhuhu..duit..duit..duit..tnpa d interview ape2 terus ke bilik persalinan tukar baju cz baju pekerja di beri..kitorg pakai..nseb bju yg dia bg x bau..hehe..

emm taim tu kitorg bertiga mrnunggu..nk kije wat pe..cz duk org ataupun wrga asing kot..entah lah aku sndiri pon anik takot gak mula2 kije kat situ..hehe..
haaa time ti baru kitorg bertiga di beri tugas masing2..

emm taim tu sume ok..tp nk kena cpat wat kije..cz de bnyk lg kije yg di buat..haaa time tu dh star bising2 dr mat2 laki2 nie cz duk kuat berciter sane sini n duk pasang lagu kuat2..mb nk hilgkn rase sunyi kot..eee xpham aku..tp tu pasang lagu tu kuat sgt..ckp kuat pe tah lagi..cz kami hanyer bertiga je pompuan yg kije kat bahagian tu...

pastu sorg mamat nie agak naik minyak skit..dgn kate len agak gatal...dia panggil dgn manje gitu..sayang..eee belum pe2 lg dh kena cm tu..padahal kami baru 1 hari msuk kije....huhu..kusss semangat..

pastu mamat ni plak cm di ajak berbual sama dgn aku smbil wat kije..member aku yg dua org kije part diorg..argghh taim tu aku x berasa selase taim2 di ajak berbual smbil biat kije..dia sam tolong wat kije sama..pastu aku set in my mind pe yg pntign focus pd kije..bolah la berbual tgn kena jalan taim buat kije..tp aku kena berhati2 dgn setiap apa yg aku ckp..n di harap aku jgn mudah mempercayai org yg baru kenal n bernual dgn kite..aku kena pengang prinsip tu..semoga Allah melindungi kami dari sebarang ..niat kami hanye lah untuk mncri duit..cz kos sara hidup x cukup..
kemungkaran
bayang kanlah 1 jam berkerja dpt rm 5..kalu 8 jam dpt rm40..jika sebulan dpt rm1200..
hohohoho..banyak tu beb..hehe..pe2 pon kije yg halal tu niat kite mau cri rezki..

dlm pukul 6 petang baru balik u,ah..emmmm taim tu masing kepenatan..rehat2..n tdo..cz petang esk kami de kelas dgn encik man..jd kami x dtg kije kesokkn harinyer..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...