Followers

::SeBeNaRnYa uNtUk KuTiP DaNa::

| Saturday, July 31, 2010 | |
salam 1 ogos dan salam 1 Malaysia..hari ini baru dapat nak tulis blog cz seharian saya bekerja..padahal bangun paginya sampai tengahari sudah..(teruknya anak dara ni..bikin malu je..huhuh..)...pukul 4 petang semalam baru masuk kerja partime bonquet..

sebelum nak berblogging nie, bolgwalking dulu..tengok entry-entry yang best-best..memang best..dah tak larat nak tengok semua alih2 tengok my blog plak..hehe..


haaa kenapa tajuk diatas?nak tau kenapa?mestilah tertanya-tanya kan..sengalkan saya ni...

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

PAS buat diner malam perdana
ni betul-betul parti Pas yang buat event kat hotel
bukan pas lulus xm atau tak..ini betul-betul..bukan cubaan...(dah melalut dah aku nih)
Malam perdana yang dibuat oleh parti tersebut adalah untuk dana Kompleks Latihan Negeri Sembilan..emmm kadang-kadang tertanya-tanya jugak dalam diri nie dari mana datangnya sumber buat malam perdana tu kat hotel sedang kan event tu untuk mengutip dana komplek nie..nak jalankan projek nak bina kompleks tu..pelik dan aneh betul
tetamu kehormat yang hadir mestilah Presiden Pas..anda tahu semua kan siapa namanya...
tetamu yang hadir dalam 400 orang...emmm 1 meja bulat untuk 10 orang..
ada juga dari parti2 yang lain yang hadir pada malam tu..anda mesti tahu parti mana yang hadir..huhuh..
saya kena surve bahagian meja VVIP..


acara bermula dengan nyanyian negaraku n then lagu parti mereka
selepas tu bacaan ayat suci Al-Quran dari seorang remaja lelaki daripada Surah Al-Baqarah..
seterusnya ucapan aluan Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan..
ucapan dari PPNS tu katanya nak menawan Putrajaya..
memberku masing-masing terkejut..
dan terdengar lah laungan Allahuakbar dari pengikut parti dalam dewan hotel tersebut..
lepas tu kami sume dipanggil untuk rehat sebentar disebelah dewan malam perdana sebelum surve nasi putih kepada tetamu..
taim tu kami sume dapat duduk la sekejap untuk menghilang kan rasa lenguh kaki dan rasa kaki membengkak cz lama kami berdiri..hhuhuh..
n then kami baru dapat arahan untuk kami surve nasi putih kat tetamu..
bila dah surve nasi mesti mereka nak tambah jadi saya pergi ambil kat sebelah dewan tu...
emmm bila masuk balik semula ke dewan dengan membawa nasi putih yang mereka nak tambah..tiba-tiba saya dengar ketang-ketung ketang ketung..
nak tau bunyi apa?bunyi sudu dan garpu...kuat plak tu bunyinya..huhuh..
bila tgk sendiri tetamu yang hadir rupa-rupanya lapar sangat kot dengan kata len kebulur..hehehe...


emmm masing-masing tetamu dah kenyang n habis makan..jadi kerja saya xlen xbukan clearkan plate-plate yang ada atas meja tu..


last sekali barulah pelancaran kutipan dana bangunan dan penyerahan sumbangan dari penderma oleh Presiden Pas..

p/s:emmm entry hari ni lain pada yang lain..huhu..lepas abis clearkan kije saya..saya amik acara program dari parti nie..huhuh..sori, ini bukan untuk suka-suka untuk bercerita pasal berpolitik dalam entry nie...padahal bukan pun..kalu diikutkan saya tak suka langsung..tapi ini cerita betul yang saya tengok sendiri...emmm dari segi pemakaian masa event anda faham-faham sendiri la ye...lagi satu syarat yang dikenakan ke atas kami sebelum event tu berlangsung wanita wajib memakai tudung dan lelaki pakai songkok..yang bg syarat mestilah dari parti tersebut..dan bila dh mula event tu ada segelintir pekerja yg Islam dan bukan Islam ada yg tidak memakai tudung dan lelaki tidak memkai songkok..jika ada parti lain buat event macam parti ni buat kat hotel besar, apakah parti ni akan kata kat parti len...?haaa yang ni aku xberani nak kata apa...anda fikir lah sediri dan anda fahamlah sendiri apa yang meraka akan kata..ahaksss..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...