Followers

::RaSa TeRkeJuT::

| Sunday, July 25, 2010 | |



jantungku berdegup kencang..kaki pulak tiba-tiba terasa sejuk..n then rasanya dh rasa cm ada sesuatu xkena pada hatiku ini..tapi ku pendamkan sahaja perasaan itu..akhir nya terjadi tanpa diduga..hati makin sakit..nk menyedapkan jiwa beristighfar..sambil-sambil makan coklat cadbury..sakit kepala dan jiwa rasanye agak tertekan..tapi dengan sabar dan tabah dapat dikawal sebaik mungkin..bila de masalah dengan famili ke,member ke,kekasih ke atau apa sahajalah yang ke arah jiwa dan emosi mesti nk luahkan..huhu..kang tak luahkan dalam blog..simpan plak dalam hati makin bertambah tak tenang..nk menulis ni tangan dok menggigil-gigil..bila cerita plak dikatakan mengumpat belakang-belakang.dikatakan mengaibkan plak..bila ke aku citerkan dlm blog nie..kang citer takot salah paham plak...jantung berdegup lebih kencang..(ni dah lirik lagu dah nie..)..adakah baik jika aku meluahkan atau cerita apa yang terbuku dihati nie..rasanya dh tak tahan sangat...(cepat-cepat kawal emosi tu dila)..masalah tu perkara kecik tp agak nya mengambil perkara itu serius...beginilah..aku luahan juga..sebab simpan-simpan lama dalam hati x bagus sebanarnya..
ok begini..aku dengan member ku buat kerja surat-menyurat.sementalah petang tu member ku pergi kuar..balik tu member ku sound bergurau myroomate..aku pon kira sound bergurau aku kata dia dah buat kije tu dah siap pon(nada gurau)..pastu member ku cakap ko jangan menyampuk sekarang aku tengah bercakap dengan dia n then katanya lagi aku xtamo bercakaplah dengan ko..aku kata aku pon cakap begitu(aku ingat dia gurauan)..member ku cakap dia serius..dah tarik muka...masing-masing diamkan diri..arghhh aku pon rasa serba salah juga di buatnyer..rasa terkejut pon ade dengan apa yang berlaku...len kali aku kena berhati-hati bila bercakap..aku tak tahu cam mana nak perbaiki semula..aku kena sentisa muhasabah diri dan selalu memperbaiki kelemahan yang banyak dalam diriku nie..aku tak menyalahkan sesiapa..lagi pon ia hadir tanpa diundang..tanpa diduga..apa-apa ini satu ujian dariNYa..jangan melihat masalah itu sesuatu yang besar tapi ambil ia satu pengalaman dan reliti kehidupan ini..Allah mahu menguji tahap keimananku..bila dah luahkan rasa lega skit..huhu..agak-agak apakah respon daripadanya...emmm...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...