Followers

::EnGaGmEnT InDiAn n CoNtInGeN ArMy::

| Sunday, July 11, 2010 | |
hari ahad..11 julai 2010..









seperti gmbar2 di ataskn..sebenarnyer gmbar nie amik kat google imej..
cz aku enggak ada hp camera..miskin la katakan..huhu...
hari semalam punyer citer...aku n housemate ku kijer partime n masuk kije 4 ptg..hingga lewat mlm..
time perjln pergi kije n hmpir kami nk smpy kat tempat kerjakn kitorg nmpk army..
dlm pada kami agak mereka2 sume kn ke hotel tmpat yg kami kerja..
pastu kami smpy kami tukar pakaian..
time tu tekaan kami ternyata benar army2 tu de function kat hotel tmpt yg kami kerja..
dalam pada tu kami di suruh rehat2 dulu...sambil2 tu aku lihat mcm mana ia punyer function utk army..wahhh memg best giler2...nmpk mewah ia punyer rekaan utk dinner mlm tu..


dlm 1 jam kami menunuggu arahan dr supervisor..
emmm dh rehat2 tu dlm pukul 4.30 stgh kami di beri taklimat tntg jamuan makan utk
kontingen army..
aku di beri arahan kena jaga meja A..setiap meja ada 4 lajur..
lpas supervisor bg taklimat..terus kami ke dewan makan..ishh memg lapar gler time tu..ahakss..
n then pastu my supervisor beri taklimat sekali lg tntg jamuan tersebut..

sbelum acara jamuan army tu de pertunangan org india..
kitorg kena kemas time perunangan tu habis..
cm2 kena setel semasa pertunangan tu..uhuh..dh terasa kepanatan..hhuhu..

sebelum acara jamuan army tu bermula aku n housemateku diberi tugas diluar dewan..
kena jaga bahagian air..kijer aku utk beri minuman untuk datuk2 datin2 dan askar2 yg berpangkat besar..mereka sume berada diluar dewan cz menunggu ketibaan
menteri besar negeri sembilan..
aku seorg saja yg surve air utk mereka yg diluar dewan..
n housemateku plak amik gelas mereka yg dh abis minum...
aku lihat situasi dan keaadan mereka yg berpakaian beruniform..
mereka memg nmpk laoded habis ditmbah plak dgn partner masing..masing elegan dgn pakaian diorang
emm time tu menteri besar dtg..mereka menyambut ketibaan menteri besar diiringi panglima angkatan tentera....dh start cameraman snap gmbr bergmbar..flash sana sini..
huhuhu..
haaaa..n then mengikut protokol dgn diiringi muzik baru sume masuk dewan..

aku n housemate ku masuk dewan gak utk jaga part meja masing termasuk aku yg jaga meja A..
mula start dgn lagu negaraku dn lgu lain2..
menteri besar bangun beri ucap selamat..dan semua org kat dlm dewan tu sume follow
menteri minum..memg ikut2 protokol betul..kalu time kena duduk..baru duduk..
bila time kena berdiri kena berdiri..
aku n geng yang len berdiri d satu tempat sehingga diberi arahan oleh supervisor...
acara di mulakan dengan askar2 yg membawa makanan mengikut barisan di setiap meja
masing2..
lepas askar2 surve makanan..kitorg chek air,roti..
seconde rounde plak askar surve makanan western ika,ayam dan ikan..
pastu dpt arahan dari ketua suruh bawa kuah utk western food spt blackpaper n lemon souce..
aku bawa blackpaper n surve sorg demi seorg yg aku jaga meja A..
n then kena tnye plak sama de mereka nk blackpaper atau lemon souce..
mesing2 nk blackpaper..huhu..
emmm kami rehat sehingga menunggu arahan seterusnyer..
kitorg dh nmpk kek..
disert terakhir utk jamuan tersebut..
memg agak lewat bg benda alah tu..huhu..
sekali lagi aku kena surve kek tu seorg demi seorg..huhu..

acara tersebut habis dalam pukul 10.30 mlm..
arghhh time kena berkemas2 plak..memg penat giler sihhh...
smpy kaki masing2 membengkak cz lama sgt berdiri..huhuhu..
angakat plak cerpet2 tebal wrna merah yg dh cm kayu balak..perghh sakit bahu beb..
sume housemateku kena angkat carpet cm kayu balak tu...muka2 pon memg penat gler tahap gaban..muahaha..
angkat lg tangga kayu smpy de du plak tu..
kami lg yg ladies nie kna angkat..bertmbh lg bahu yg sakit..huhu..
pent2 pon seronok gak..hehe..
emm tepat pukul satu baru kitorg disuruh stop kijer..de sorg mamat suruh amik air..
ye rr nmpk sgt kitorg tgh kehausan..ye rr leps mkn tu xde di beri pon..
masing2 kena fous pada kije beb..huhu..
perggghhh rase lega kat tekak dh kena air punyer pasal..muhahaha..

balik umah sume kaki sakit n lenguh thp kritikal..ahakss..
mb hari jumaat atau sabtu kitorg kije semula..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...