Followers

::Yehhhhh..Esok Raya!!!::

| Thursday, September 9, 2010 | 4 comments |

salam semua...
esok dah nak raya...

::SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLfItRi::
MaAf ZaHiR BaTiN
:::DaRi KaMi SeKeLuArGA::

::Hanya Menunggu Hari Raya..ahaksss::

| Tuesday, September 7, 2010 | 2 comments |
salam semua..
emm sekejap je kan dah nak raya...
huhuhu..dalam beberapa hari aku dah update blog aku ni...
pe tak nyer dah balik kampung sah-sah lah internet tak ada..
tp ada boardband pun memang dah terlampau lembab..adik aku punyer boardband..


sekarang ni aku berada kat kuantan..duk saja merehatkan diri..
tapi orang len duk sibuk-sibuk mengemas rumah,cat rumah dan segala macam hal membuat persiapan raya nih...aku..rase bertambah bosan..duk saja hanya menunggu saja hari raya tiba..kalu dulu waktu kecik-kecik dulu boleh merayau ke sana ke mari..main bunga api..sekarang nih..dah tak ada tu semua...

emm balik kampung nih mak aku bilang..kak long rajin-rajin kan diri ke dapur..ahaksss...aku bab ke dapur lambat nak ke dapur macam kura-kura...lalalala...
anak dara zaman sekarang macam aku ni memang macam nie..liat bebenor...bagus ko dila sedar diri ko tu..ingatkan ko dah tak sedar dah...lalalala..:P

::Klinik semua tutup..alih-alih pergi hospital::

| Saturday, September 4, 2010 | 4 comments |
salam semua...

tadi dalam pukul 11.30 malam mak aku sakit pinggang..dah tahan sangat katanya..
time tu plak aku nie tak tido lagi cz duk layan cerita adamaya kat youtube..

mak,abah dan aku mulanya nak pergi klinik je..cari klinik surve kat bandar chukai semua klinik tutup..walaupun ada klinik 24 jam..aduyai..alih-alih pergi hospital kemaman....kena daftar dulu bagi ic n kena bayar seringgit kat kaunter..kena la tunggu giliran..tak lama tu nama mak aku kena panggil..aku tak ikut mak aku masuk sekali..cz kat pintu masuk ada ayat cam ni.."HANYA PESAKIT SAHAJA DI BENARKAN MASUK"..n lagi satu.."PESAKIT WANITA BERHAK MEMBAWA PENGIRING(WANITA)MASUK KE DALAM"...emm lebih kurang ayat yang kedua tu..

dalam 1 jam lebih aku tunggu mak aku..kenapa mak aku tak kuar lagi dalam bilik...abah aku plak kuar masuk dalam tempat menunggu..pastu abah aku suruh masuk cari mak aku..aku masuk..men jalan je..nampak la mak aku kena masuk air 1 botol..cz mak aku kurang air dalam badan...ambil masa juga waktu tu..

dalam pukul 2.30 pagi tadi baru selesai..n terus balik umah mak aku makan ubat time tu jugak..kesian kat mak aku tengok..aku harap mak aku cepat sembuh..

::Kami::

| | 2 comments |
salam Ramadhan...
posing jap..pic ni kat PULAPO..pejabat abahku kat KL..
singgah jap kat sane semalam sebelum bertolak balik kampung..=)

kami berdua..serupa tapi tak sama..wakakaka..:P

gambar kami adik beradik..peace..=)

::Baru Sampai Melaka..Terus balik kampung::

| Friday, September 3, 2010 | 3 comments |
salam Ramadhan dan Selamat Hari Raya buat bloggers sekalian..di harap semuanya perjalanan balik ke kampung halaman masing-masing...

emmm seharian ku tak berblogging..hari ni baru dapat peluang mengisi entry apa yang berlaku semalam dan hari ini...

dengan serba ringkasnya, semalam aku dan syaf pagi-pagi lagi pergi ke sekolah Sk Gadong Jaya Seremban cz kena follow up untuk seminar keibupaan dan berbincang dan berbual dengan guru kaunseling cikgu Zuraidah...Alhamdulillah, memudahkan kerja kitorang time ke sekolah tu...

lepas tu aku cabut nak balik melaka cepat-cepat..dah la khamis tak dapat balik..cz meeting sampai ke petang..dah siap packing beg nak balik dah waktu tu...huhuhu...jadi kena la balik hari jumaat..aku balik melaka pukul 2 petang semalam sampai plak kat sana pukul 4 petang...dah sampai rumah kan ..mak aku bilang balik kampung lepas berbuka puasa...

dalam masa yang juga kena ambil abah aku kat Kuala Lumpur..mak aku la drive dari melaka ke KL nk ambil abah aku..dah sampai sana abah aku plak drive n terus balik kampung kat kemaman..ni pun baru je sampai pukul 3.30 pagi tadi...huhuhu..penat sehhh.tido je dalam kereta..hehe...

aku juga nak ucap terima cz kamoo semua selalu juga singgah blog aku yang memang tak seberapa ni..n entry pun entah apa-apa kan..aku pun first time sambut raya sebagai seorang bloggers..memang seronok..tak terucap dengan kata-kata nih..wakakaka..:P

::Berbuka Dengan Rokok Dulu..Aduyai::

| Thursday, September 2, 2010 | 2 comments |
(google imej)

salam semua..emmmm sekejap je kan masa berlalu...lagi seminggu kita semua akan meyambut raya...emmm tak sabar rasanyer...

ok..hari ni aku berbuka kat luar lagi..ni pun iza yang ajak aku berbuka..memandangkan kaum serumah dah balik kampung halaman masing-masing..rumah sewaku jadi sunyi sepi..tiada lagi gelak ketawa bersama mereka...emmm best waktu berbuka bersama-sama..

dalam pukul 7 aku, iza n member baru buka puasa kat sebuah restoran...bila dh smpaikan, meja semua dah ada yang booking awal...tapi naseb baik ada satu meja kosong buat kami berempat..hampir waktu berbuka tu orang dah duk kat meja masing-masing..dah oder pe semua..termasuk lah kami berempat...

emmm dengan rasa syukur waktu azan berkumandang..aku pun perhati juga orang-orang yang sedang berbuka..ada yang tunggu makanan sampai..jadi kena la sabar waktu tu...
tapi aku jadi sakit mata tengok..bila minum air seteguk dua kan..ye la sebelum makanan sampai kat diorang..emmm mereka bedal rokok dulu..Ya Allah..apa nak jadi dengan mereka ni semua..seolah-olah sia-sia mereka berpuasa..seharian berpuasa..perut tu dah di isi dengan segala bahan kimia yang berbahaya..dah meresap seluruh tubuh...aduyai..sakit hati..geram lagi bertambah geram..asap rokok berkepul-kepul..buat rasa macam tak bersalah..macam lagak macho...aku duk kat situ tengok sahaja lah telatah dan gelagat mereka...jadi pening aku..

apa yang aku lihat mereka semua ada lah golongan bijak pandai..mereka lebih tahu bahaya rokok ke atas mereka sendiri..dah tahu rokok tu haram...tapi itu lah manusia lah katakan...

sori lah bukan aku nak kata aku alim ke berlagak baik ke n bukan nak mengaibkan sapa-sapa..tak sebenarnyer..kalu korang berada situasi macam aku apa yang akan kata pada mereka..berani ke tegur..konfem tak berani..tengok je lah..walaupun mata sakit menengoknyer...mungkin ada sesetengah orang akan kata..biasa la tu normal...ishhhh statement tu tak boleh pakai ikut logik akal langsung!!!!

kalu lepas makan..lagi berbatang-batang rokok lah yang di hisapnyer...membahayakan diri sendiri sungguh!!!..

::Semoga Adikku Selamat Sampai ke Melaka::

| Wednesday, September 1, 2010 | 4 comments |
salam semua..macam mana persiapan bloggers sekalian untuk raya tahun nie..hehe..

ni aku nak habaq mai..adikku dalam perjalanan balik dari KB ke Melaka..baru sat tadi aku call dia..dia sekarang berhenti kat Marang..cam ni la selalu kalu call dia mesti dia yang cerita..aduyai...sampai kredit aku habis..huhu..tak pe demi adikku tersayang ni aku call la kan..sapa tak sayang darah daging sendiri oii..kecian juga kat dia dah beberapa bulan dia tak balik melaka..ni nak dekat raya baru dia dapat balik..aku ni duk seremban je..dalam seminggu dua tu aku rajin-rajin diri balik melaka..nak tengok mak aku le..rindu..hehe..n baru sekarang adikku dapat berbuka puasa dengan famili..excited dia balik melaka..hehe..aku harap adikku selamat sampai...mungkin hampir subuh mak aku akan ambil dia kat melaka sentral...emm dia dah balik melaka nie banyak cerita sensasi dari dia...huhu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...