Followers

::Berbuka Dengan Rokok Dulu..Aduyai::

| Thursday, September 2, 2010 | |
(google imej)

salam semua..emmmm sekejap je kan masa berlalu...lagi seminggu kita semua akan meyambut raya...emmm tak sabar rasanyer...

ok..hari ni aku berbuka kat luar lagi..ni pun iza yang ajak aku berbuka..memandangkan kaum serumah dah balik kampung halaman masing-masing..rumah sewaku jadi sunyi sepi..tiada lagi gelak ketawa bersama mereka...emmm best waktu berbuka bersama-sama..

dalam pukul 7 aku, iza n member baru buka puasa kat sebuah restoran...bila dh smpaikan, meja semua dah ada yang booking awal...tapi naseb baik ada satu meja kosong buat kami berempat..hampir waktu berbuka tu orang dah duk kat meja masing-masing..dah oder pe semua..termasuk lah kami berempat...

emmm dengan rasa syukur waktu azan berkumandang..aku pun perhati juga orang-orang yang sedang berbuka..ada yang tunggu makanan sampai..jadi kena la sabar waktu tu...
tapi aku jadi sakit mata tengok..bila minum air seteguk dua kan..ye la sebelum makanan sampai kat diorang..emmm mereka bedal rokok dulu..Ya Allah..apa nak jadi dengan mereka ni semua..seolah-olah sia-sia mereka berpuasa..seharian berpuasa..perut tu dah di isi dengan segala bahan kimia yang berbahaya..dah meresap seluruh tubuh...aduyai..sakit hati..geram lagi bertambah geram..asap rokok berkepul-kepul..buat rasa macam tak bersalah..macam lagak macho...aku duk kat situ tengok sahaja lah telatah dan gelagat mereka...jadi pening aku..

apa yang aku lihat mereka semua ada lah golongan bijak pandai..mereka lebih tahu bahaya rokok ke atas mereka sendiri..dah tahu rokok tu haram...tapi itu lah manusia lah katakan...

sori lah bukan aku nak kata aku alim ke berlagak baik ke n bukan nak mengaibkan sapa-sapa..tak sebenarnyer..kalu korang berada situasi macam aku apa yang akan kata pada mereka..berani ke tegur..konfem tak berani..tengok je lah..walaupun mata sakit menengoknyer...mungkin ada sesetengah orang akan kata..biasa la tu normal...ishhhh statement tu tak boleh pakai ikut logik akal langsung!!!!

kalu lepas makan..lagi berbatang-batang rokok lah yang di hisapnyer...membahayakan diri sendiri sungguh!!!..

2 comments:

Trackback by maslinamansor September 2, 2010 at 6:17 PM said...

faham...
mau tak faham, kalau suami sendiri pun perokok... hehehe

Trackback by dayana September 3, 2010 at 1:11 PM said...

emmm tahu tak pe...2 kali 5 juga...wakaka..=)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...