Followers

::Apa Dah Jadi Ni?::

| Friday, August 20, 2010 | |
  1. aku berfikir macam mana la nanti kerjaya aku kelak...adakah ia bertahan lama tak?aku ni baru je pratikel..tinggal lagi 3 bulan baru habis praktikel dengan etiqa...ades..memang dugaan dan memang kena banyak sabar..emmm aku ni masih lagi merangkak-rangkak lagi dengan praktikel aku ni..seolah-olah aku ni makin slow..ehh tak boleh jadi kalu berterusan cam gini...buat apa kan kalu praktikel kalu tak dipratikan sebaik mungkin..eee makin hari makin kritikel..huhu...
  2. lagi satu perkara yang kerap dikatakan kepada ku ialah 'long lebih baik jadi cikgu'..itulah kata-kata dari ibuku...ya Allah praktikel aku belum abis lagi..aku bukan tidak berminat dengan kerjaya sebagai guru..kerjaya guru sekarang memang mencabar..bukan macam dulu..dulu lain sekarang lain..zaman sekarang ni dah banyak berubah..aku pun tahu tiada kerjaya senang dan mudah dalam dunia nie..kalu cam tu lebih goyang kaki duduk rumah je..kalu tak kerja dapat tak hasil dengan kata lain tak dapat gaji lah..aku bukan memilih kerja..sesetengah orang kata mencari kerja kerana minat dengan sesuatu bidang tu..atau mencari peluang perkerjaan bukan kerana minat tapi apa sebabnya..??aku tak tahu keadaan aku plak nanti macam mana..huhu
  3. abahku pulak dalam perancangan nak suruh aku jadi polis bantuan..adess..aku ni kan tak cukup tinggi..gaji plak mb tak cecah seribu kot..ni cuma pandangan aku..kalu ada kesilapan tentang gaji tu tegur-tegur la ye..huhu..pening jugak memikirkan hal ni...gaji tu penting juga..nak makan apa kalu tak ada duit kan..duit tu la nak bayar bil api air..bayar PTPTN..segala macam lah nak kena bayar...tu tak termasuk lagi perkara lain..semuanya perlu kan duit..mana ada benda free dalam dunia ni..emmmm
  4. haaa ni pasal cintan cintun plak...kalu dlu nak rasa orang sayang kat kita..kononnya dah terlebih sayang..bila dah face to face...mulut masing-masing dah di kunci..tak kuar sepatah kata pun..alih-alih kena tinggal terkontang-kanting...huhuhu..dah serik..aku belajar dari kesilapan lalu..yer rr first date kuar..member plak jadi peneman...huhu..sekarang nie apa yang penting kerjaya dan penuh kan duit poket..hehe...tak pe Tuhan dah tetapkan jodoh..aku hanya merancang..apa yang dah berlaku perkara yang lalu jadikan ia suatu pengajaran buat aku..dan sentiasa musabah diri..apa yang penting jugak tak lupa juga asal usul dan tak lupa diri..jangan smbong,riak,takbur,pakaian pun kena jaga dan tingkah laku dan sikap...
  5. manusia tak terlepas buat dari kesilapan..dari kesilapan itu perbaikilah atau perbetulkan kesilapan itu ia ke arah yang lebih baik... insyallah..amin

5 comments:

Trackback by Nur Hawa Mohd Zin August 20, 2010 at 7:41 AM said...

sama lah ngan aku dalila, keje tak da lagi ni..hubby dah ada...hehehe...lalalala..gud luck ye

Trackback by sugar2 kapas strawberry August 20, 2010 at 7:44 AM said...

tgh praktikal la skang ni??penat x keje?

Trackback by dayana August 20, 2010 at 8:04 AM said...

hawa:tq hawa cz bg sapot..hehe..=)


sugar2 kapas strawberry:yup tengah praktikel sekarang ni..nak kata tak penat sangatlah..eheh..ada kala nya buat kije partime..=)

Trackback by Gerakan Timur August 20, 2010 at 8:24 AM said...

Well, just be prepared to enter career world!!! It's going to be tough and challenging.

Good luck then...

Trackback by dayana August 20, 2010 at 10:35 AM said...

Gerakan Timur: insyallah saya cuba buat yang terbaik..=)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...