Followers

::Macam-macam peel::

| Thursday, August 19, 2010 | |
salam Ramadhan..
apa kabo semua...cam mana buka pose tadi?best tak?...
pagi tadi dalam pukul 9.30 aku dan housemateku pergi ke sekolah Gadong Jaya
sebelum bertolak nak ke sekolah tu kami kumpulan kami berpecah cz ada member aku pergi ke Sk Dusun Nyur..
bila dah aku dan housemateku sampy kat sekolah tu dah nampak perubahan..
sebelum tu kitorang pergi bangunan sekolah tengah renovate...
sekarang ni bangunan sekolah tu serba baru...
sekolah tu juga belum dirasmikan oleh orang besar..
jadi kitorang berdua 'rasmi' kan dulu sekolah tu cz kitorang berdua lalu jalan tar depan bangunan sekolah..dah tak de dah becak-becaknya dan lopak air..
kat sana kitorang jumpa guru kaunseling iaitu cikgu zuraidah..
kitorang nak serahkan brochure pasal program seminar..
haa keadaan masa tu la cikgu-cikgu gembira bukan men lebih-lebih bulan puasa kan
cikgu-cikgu duduk pejabat baru siap dilengkapi meja pejabat setiap seorang..perghhh..
dan kitorang tengok tersenyum-senyum dengan telatah cikgu-cikgu masa tu..
dah selesai kitorang lalu kawasan kantin sekolah...
tengok budak-budak duk kat kantin bukannya makan tapi mereka lepak..duduk je dengan muka yang tak bermaya..bagus rr kan dah di latih di ajar berpuasa..
hala nak turun tangga plak..dah la tu nampak pulak budak dalam darjah dua ni..
dia amik kerusi letak yang ada lopak air..pastu dia duduk atas kerusi...budak-budak kat situ tengok je telatak budak ni..
aku nk tergelak la...hehe..macam-macam peelnyer..
kitorang pergi ke sekolah SK sendayan plak...dah sampy kat sekolah tu pakgard pulok tak ada...
serba salah pulak masa tu nak masuk ke tak..
emmm tak kan nak 2gu tu lama-lama kat situ..
kitorang pun redah dan masuk je kawasan sekolah tu..
kitorang masuk pejabat..aku dah nampak GPK 1..haa taim aku tengok memang dia tengah sibuk..muka dah nampak garang dan ketat..adesss..
tapi niat di hati hanya menjalan tugas yang di amanahkan..
tapi cikgu-cikgu lain tak de plak yang buat kerja..duduk je..
GPK 1 plak yang buat kerja..huhuh
tapi cikgu-cikgu macam buat-buat tak nampak kitorang datang...
pastu baru GPK 1 beri tanya dari mana kiotrang datang..kitorang bagitau kitorang dari KTA..
GPK 1 minta tolong seorang cikgu untuk berurusan dengan kami..
aku pun beri jadual jangkaan program dan 1 brochure kat cikgu ni..dan aku juga minta senarai nama tahun 2 dan 5 bestari..cz maklumat yang kitorang ambil kat sekolah masa tu tak lengkap
yang jadi hairan cikgu dah ke hulu ke hilir dalam pejabat..
pastu dia datang semula kat kitorang cz dia tanya ada apa lagi yang dperlukan..
aku pun terus serahkan brochure yang ada dalam 80 brochure..
dengan cepatnya cikgu masuk bilik dengar dia kata suruh stop..
aku dan member lagi rr hairannya..
pastu baru dia kata kertas yang aku bagi 1 keping brochure ingat kan aku bawa 1 je..
jadi brochure tu di golek katanya...maknanya phatostate la..
patut rr cikgu suruh orang kat dalam bilik suruh berhenti..hehee
(faham ke tak faham aku citer ni..sori rr bahasa melayu aku ni cam budah tadika baru nak menulis..ahakss...sedar pun diri tu..:P)
emmm yang ni lagi nak gelak dengan telatah cikgu tu...hehe..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...