Followers

::Percubaan Pertama Kali Membuatnya Menjadi..Alhamdulillah::

| Saturday, August 21, 2010 | |
  • segalanya bermula di sini...bangun dah lewat...of couse la kan dengan facebook je memanjang..malam selalu jadi burung hantu..berjaga malam punyer pasal..huhu..tabiat nie kena buang jauh-jauh..cik dila oii ubah la perangai tu skit...lalalala...:P
  • dah pelan dalam otak aku cadang nak buat puding roti time nak buka puase nanti...tapi bhan-bahan nak buat tak ada..emmm petang tu juga la pergi beli kat jaya jusco seremban dua tu..pergi pulak seorang diri..berjalan kaki lagi tu..takpe takpe sekali sekala berjalan kaki..ada rr jugak pergerakan..takkan tak bergerak pulak...jiwa dah kacau..huhu..nak tunggu bus..alamatnyer bus tu datang time nak buka puasa kot..tak mo aku..
  • sebelum gerak pergi jj aku singgah atau cari mana-mana blog masakan yang ada resepi puding roti..banyak juga bloggers yang ada resepi puding roti yang pelbagai cara membuatnya..emmm pening juga nak buat pemilihan blog mana aku nak ikut resepi buat puding roti tu...akhir nya setelah aku meneliti dan mengkaji..cit ayat aku tak blah..skema ayat..wakakak..haa..aku telah ikut resepi ni dari TERATAK CHETAM
  • bila aku dah beli semua barang nak buat pudingkan..aku pun tak tau macam mana aku boleh terlupa nak beli roti..roti tu la yang pentingkan..dah kata nak buat puding roti..mesti la guna roti..aduyai..xkan guna batu plak..berderai la gigi aku nanti..lalalala:P
  • nak singgah kedai..kedai plak tutup..naseb baik housemate rela hati bantu aku tolong beli..tapi diorang buka puasa kat luar dulu sebelum diorang pergi beli yang aku pesan tu..

GAMBAR 1

(ehsan dari housemateku bagi pinjam camera sekejap..hehe..)

dalam pukul 10 malam tadi bermula la operasi membuatnyer..adess..taim tu aku dah tersilap buat..aku campurkan butter dengan telur..sepatutnya dengan gula halus dulu baru telur..dalam hati kata takut tak jadi buat ni..abih rr puding roti aku..waaa..tapi thinking positif cz pertama kali aku membuatnya ada juga tolong aku..rajin housemateku..kalu tak cuba buat aku tak tahu hasilnya dari aku sendiri..cehhh..pandai plak k0 berkata-kata dila..:P..jadi ke tak jadi itu belakang kira..huhu

GAMBAR 2..taraaa..ni la hasilnya..
aku tak sangka..jadi gak puding roti...rasa berbaloi gak aku seorang diri jalan kaki kan kan ..tapi satu je yang penting niat..kena ikhlas...jadi kitorang makan sama-sama...bestnyer..=)

11 comments:

Trackback by Azwandy Bin Muhamad August 21, 2010 at 12:54 PM said...

salam...

wah, nmpk mcm sedap...
hehe...

Trackback by atreyu strange August 21, 2010 at 7:12 PM said...

eh, x penah tgk plak puding roti yg tabur coklat kaler2 tu! rs dia jadi manis la ek?

Trackback by dayana August 21, 2010 at 8:21 PM said...

Azwandy:hehehe..memang sedap...oppss perasan plak..=)



atreyu strange:yang tabur atas coklat tu experiment sendiri sepatutnya letak kismis...kantoi..hehe..lagi masnis..cam tuan dia..alalalala...

Trackback by Nur Hawa Mohd Zin August 21, 2010 at 8:46 PM said...

pandainye wat...nanti raya buat ye...hehe

Trackback by dayana August 21, 2010 at 9:51 PM said...

insyallah hawa..kalu tak de penyakit M tu ku akn buat..hehe..=)

Trackback by sugar2 kapas strawberry August 21, 2010 at 10:06 PM said...

bole nk order next time nih.hihi

Trackback by dayana August 21, 2010 at 10:12 PM said...

nak order..?belum pro lg...hehe..lalala..

Trackback by Azwandy Bin Muhamad August 22, 2010 at 12:10 AM said...

Nak ckit..hehe...

Trackback by dayana August 22, 2010 at 1:41 AM said...

dah abis licin dah..lalalala..=)

Anonymous — August 22, 2010 at 9:34 AM said...

wah..tahniah...
dah licin baru nak cakap...sedihnya

Trackback by dayana August 22, 2010 at 10:52 AM said...

jangan sedih-sedih..hehe...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...